Apelsinen

Den har dagen har susat förbi och snart är det melodifestivalen. Det ska jag se på och det ser jag fram emot.
Jag var på stan idag med mamma och bror, vi skulle handla allt nödvändigt som nya byxor m.m
Jag hittade bara en sjal (stavning?) men det fick duga. Därimot shoppade min bror loss.

Min mamma hade hört om en pjäs om en tjej som hade en ätstörning och den var gratis fast den var bara i 15 minuter men vi gick på den. Den var så tung och mycket hon sa och utspelade sig var så igenkännande!
Det var många som började gråta och jag höll också på men jag försökte hindra mig. Den var så tung att jag började svettas och frysa på samma gång. Hon var riktigt duktig hon som spelade den tjejen och väldigt ung också! Hon gick första året på gymnasiumet bara!
Apelsinen hette den.

Snart är den här helgen slut, vad trött jag blir. Det går i ett knyck och sen är det måndag igen och helvettet börjar igen. Vi har så jäkla mycket i skolan, läxor, prov och projekt! Det blir ju bara värre när man lägger in min press på mig själv!

Igår var det ingen bra dag. Jag var ledsen nästan hela dagen och till lunch var det nudlar!!!(!!)
Tog risnudlar men det är typ samma kalori innehåll i det.
Sen på kvällen skulle vi ju äta hemmagjord pizza. Jag hade ju sagt till mamma att jag total vägrar äta en sån fet maträtt men vi kom överens. Jag skulle äta pizza men istället för brödbotten skulle jag ta en macka som brödbotten. Och sen fick jag ta lite mindre ost. Fast jag petade bort ännu lite ost när mamma inte såg och sen åt  jag inte upp allt. Det var en hemsk måltid. Det kom många tårar den kvällen.

Nu ska jag gå ner och kolla på melodifestivalen.
Ha en trevlig lördag.

Kommentarer
Postat av: Joanna

svar: jag har minskat men inte kraftigt.
jadu de e svårt de där. jag kan inte så mkt så jag vet inte vad jag ska säga riktigt. men jag tror att det är bra om du tänker igenom vad som startade din ätstörning, hur du fick den, hur ditt liv ser ut just nu, och hur du skulle vilja att det såg ut. sen tänker du igenom skillnaderna på hur ditt liv ser ut nu och på hur du skulle vilja att det såg ut. du skulle ju kunna rita/skriva ner det som en liten tankekarta. tänk sedan på vilka sätt din äs hindrar ditt "önskeliv". hehe tankekartor låter ju roligt, jag blir nästan inspirerad av mig själv! jag kanske skulle rita min egen hehe ;D

fortsätt kämpa tjejen, o fortsätt gärna skriva till mig om du vill!
kramar

2008-03-08 @ 20:00:52
URL: http://lifeasjoanna.blogg.se
Postat av: Jocke

Hej

Svara på dagens fråga på

http://vastertorp.blogg.se/1204960823_dagens_frga.html

Tack för din medverkan och ha en bra kväll

Mvh

Jocke

2008-03-08 @ 20:02:34
URL: http://vastertorp.blogg.se/
Postat av: Joanna

du klarade ju ändå att äta en slags pizza, det är ju alltid något!
jag tänkte på det där med önskeliv, om du fick drömma hur vilt som helst - hur skulle då din framtid se ut? vad skulle du vilja göra? din morgondag, ditt år, du som ung/gammal. hur skulle du vilja ha det?

kramar

2008-03-08 @ 20:07:07
URL: http://lifeasjoanna.blogg.se
Postat av: stars in heaven

Du verkar ha haft en trevlig dag idag. Även om pjäsen var tung och så.

Men kämpa på vännen!
Kramar

2008-03-08 @ 20:25:15
URL: http://tessiiie88.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Haha det är olika :)
Ibland säger jag bulla och ibland bulle. Men mest bulla tror jag.

Kramisar

2008-03-09 @ 18:35:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0