Helgen

Ni undrar kanske varför jag inte skrivit under helgen.
Min dator hemma hos pappa gick sönder -.- Men jag fick låna hans bärbara, fast jag vågade inte gå in och skriva blogg för tänk om han skulle hitta den? Han är den sista jag vill ska läsa min blogg..
Jag fick också panik för hur skulle jag räkna kalorier då? Jag använder ju mig av datorn och visst kan jag sitta och skriva ner allt på papper men som sagt löste det sig ju, jag fick ju låna en dator. Och det var en risk, men den risken kan jag ta för dom kan ändå inte stoppa mig och mitt räknande.
Kunde inte spela sims heller, stackars mig - jag simsnörden -.- Jag kom på att jag kan ju spela många olika online spel, och nu har ett intresse väckts för det!

Helgen har varit OK hemma hos pappa. Inget drickande, inget tjafs. Pappa har haft mer koll på mig med mitt ätande vilket känns bra på ett sätt men sämre på ett annat. Då kan jag ju inte fuska med näringsdryckerna eller något annat men lite lyckades, ett äpple här och en ostskiva där är inte tagen.
En sak tycker jag var lite konstigt, i lördags fick jag motioner jätte mycket.
Jag bad om att få gå på en promenad och pappa sa bara: Ja gå du bara.
Först blev jag helt förvånad: va? utan vuxet sällskap?
Jag blev faktist väldigt ledsen när han sa så, han lät inte vidare trevlig på tonen..
Det gjorde att jag ville springa hela rundan + att ta längre promenad än den vanliga 20 minuters.
Jag gjorde det, men jag kan inte säga att det blev jogging hela rundan för min kondition är ur dålig. Men jag joggade ett litet tag och gick i raskt tempo på 40 min (jag började iaf svettas och darra).
Sen blev jag ännu mer förvånad sen på kvällen när jag bad om att jag behövde få komma ut, då fick jag det men då hängde min pappa & min bror med. Då blev det ännu en runda på cirka 20 minuter.
Visst känns det skönt för mig, men jag får ju egentligen inte :O


Såg på melodifestivalen också, jag tyckte inte rätt låt vann.
Men jag är glad att inte Nordman eller någon annan dålig låt vann. Perellis låt var helt okej men jag är på något sätt emot henne. Jag vet inte om jag är avundsjuk eller om jag är arg.
Jag är emot henne för hon har bantat ner sig 8 kg till nästan undervikt. Hon väger 50 kg och är 168 cm lång.
Jag undrar inte om jag är avundsjuk på henne, för att jag är så misslyckad och inte KAN banta ner mig.
:/

Den positiva saken:  Jag har köpt en ny tjocktröja och att det är påsklov.

Kommentarer
Postat av: Mats

Jag är också emot henne av samma anledning!

2008-03-16 @ 21:06:04
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: B

Tycker att det är fel att alla är emot henne för att hon är smal.
Vem på TV är inte sådär smal? Jag är emot henne för att hon gör dålig musik, & ställer
upp i en tävling som hon redan har vunnit ca 10 år tidigare.
Jag är helt enkelt inte så uppe i den där fetivalen över huvud taget. Såg den inte. Men jag hörde låten. Verkligen inte min smak.

Har du påsklov nu? Jag har inte förrän veckan efter påskhelgen.
Fortsätt kämpa på med livet!
Ta hand om dig!

2008-03-16 @ 21:48:25
URL: http://kalorikamp.blogg.se
Postat av: stars in heaven

Oj det förstår jag måste vara jobbigt!
Jag minns när jag själv hade massa prov och läxor, nu är jag så glad att jag bara läser ett ämne.

Skönt att din pappa inte drack.

Själv tyckte jag att rätt låt vann.
Charlotte sjunger bra och det tycker jag är viktigast :)

Vad tidigt du har påsklov. Jag har påsklov nästa vecka (från min matte).

Ha det så bra vännen!
Och kämpa på.
Kramar

2008-03-16 @ 22:11:25
URL: http://tessiiie88.blogg.se/
Postat av: Mats

Positiva saker är alltid bra. Förresten vill jag berätta att Carita frågar hur det går för dig. Hon har sagt till sin mamma att blockera blogg.se men hon vill alltid att jag skickar dina inlägg :)

Om du vill kan du kontakta henne på bilddagboken!

2008-03-16 @ 23:16:13
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: stars in heaven

Tack vännen! :)

Precis så är jag också. Jag mäter också upp smöret. Men jag klarar inte av att släppa kontrollen ännu tyvärr :/

Kramar

2008-03-18 @ 10:00:12
URL: http://tessiiie88.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Till Mats:
Åh jo jag hörde det, jag har fått kontakt med henne genom bilddagboken men jag är inte inne där så ofta. Du får gärna skicka dom fast om du inte har lust kan jag göra det, men det vore väldigt snällt :)

2008-03-18 @ 20:32:03
URL: http://www.vanillashake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0