Hur blir helgen? :/

Mått lite bättre idag men annars ingen skillnad. Är lite besviken på mig själv bara, mamma bryr sig jätte mycket men när hon väl gör det så känner jag att jag inte är tacksam att jag drar mig undan. Jag måste visa det på något sätt men hur?  Har ni något tips?


Ska till pappa imorgon, jag undra hur stämningen blir :/
Efter måndagens samtal har det bara varit tyst i bilen när han skutsar mig till skolan. Fast idag pratade vi rätt normalt med varandra.
Men jag vill ändå inte dit men det känns som om jag inte kan säga det bara för alla har ansträngt sig för att lösa det här. Inte för att skylla så mycket på min styvmamma men jag tror att det är också är mycket därför jag inte vill åka dit.
Jag är rädd för henne och jag tycker inte om henne. Hon är så snokande och så kan hon vara riktigt elak och slänga ur sig en kommentar!
Men jag har inget val, jag är tvungen att åka dit. Det ända jag längtar dit efter är The sims fridtid. Och det känns inte särskillt bra för jag vill inte vara någon sims nörd.

Ska nog försöka skriva något positivt varje gång jag skriver blogg för att inte allt ska bli så negativt.
Så jag börar från och med idag:

Jag fick MVG på musikprovet och det var bara jag och två andra som fick det.


Från boken:  Mening med livet


Varför väljer vi att bråka och slåss när känslorna vallar, när det är mindre farligt, mycket roligare och avslappnande att dansa salsa?
Och varför dras vi till vår egen art, när vi ändå har så många taggar utåt kring våra innersta tankar och känslor att vi aldrig kommer någon riktigt nära?
Kanske känner man sig förvirrad av att livet inte alltid är vad det verkar.





Kommentarer
Postat av: Joanna

svar: jag kan inte få hjälp för jag är inte sjuk! jag är bara ful. den enda som kan göra nått åt det är jag sj.
vad skulle jag säga om jag pratade med nån annan? vad skulle de kunna göra?

grattis till musikprovet!!

2008-03-12 @ 19:59:32
URL: http://lifeasjoanna.blogg.se
Postat av: stars in heaven

Du kanske kan skriva ett brev till din mamma. Om hur mycket du egentligen uppskattar att hon bryr sig? Ibland kan det vara svårt att få ut sina känslor och tankar i ord. På papper brukar det kännas lättare. Iallafall för mig!

Hoppas det går bra hos din pappa imorgon.

Grattis till MVG:et
Det var riktigt bra gjort!
Hoppas du kan känna dig nöjd.

Frågan angående mitt hår.
Just nu tappar jag inte så mycket hår. Men desto mer under en period.
Jag har och har alltid haft tjockt hår.
Men nu är kvaliten ganska dålig, då håret ser ganska livlöst och slitet ut :(

Kämparkramar

2008-03-12 @ 21:31:05
URL: http://tessiiie88.blogg.se/
Postat av: Mats

Det var ett bra förslag att skriva något till din mamma. Kanske en dikt, eller kanske en liten present när hon inte väntar sig det.

2008-03-12 @ 21:33:53
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: B

Åh, grattis till resultatet på musikprovet!
Jätteduktigt!
Ta hand om dig!

2008-03-13 @ 13:10:22
URL: http://kalorikamp.blogg.se
Postat av: Joanna

hur har helgen din varit?
kram =)

2008-03-16 @ 13:31:48
URL: http://lifeasjoanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0