snäll pappa & apelsinsäsongen

Jag börjar med pappa. Idag har han varit jätte snäll eller kanske inte bara idag men han har lagat min dator till en super duper bättre dator. Det var riktigt snällt av han.
Jag kan också säga att det är bättre stämning mellan mina lillasystrar och mig. Nu vågar dom iallafall ta i mig.
Idag ställde jag upp och målade påskägg med dom.
Fast J är stämningen samma som förut. Idag kändes det till och med som hon snokade på mig när jag skulle ta ett hårspänne ur en korg och jag kunde inte hitta något så jag letade och letade. Jag hittade ändå inget så jag tog ett diadem från en låda och ja, jag orkar inte förklara men hon kom in och sen gick hon ut och sen ja...
som sagt, det är svårt att förklara. Men jag kanske bara inbillar mig? Man kan inte alltid gå på känslan.

Måste berätta att de senaste dagarna har jag angagerat mig mer åt datorn vilket har gett mig dåligt samvete på något vis.
Jag har börjat spela ett spel som heter IMVU och det går ut på att chatta med folk från hela världen och sen kan man hålla på att gojjsa med nya kanske lite väl vågade kläder m.m
Det känns som om jag har blivit besatt av det :S   Ibland kan jag inte sluta tänka på det . Tänk om jag håller på att bli allvarligt beroende? Det har hänt förut att jag tycker vissa spel är så kul att jag inte kan sluta tänka på det, fast det har alltid gått över efter ett tag när man har tröttnat på det.
Jag får också dåligt samvete över att jag tillbringar mindre tid åt mamma bara för att jag spelar det där nedrans spelet. Jag hoppas hon inte blir ledsen, snarare glad över att få lite egen tid.

Igår åt jag för första gången potatisgratäng utan att jag ens fick förbereda mig. Jag vill aldrig mer äta det!!
Mamma hade bara i mjölk och lite mjöl men skit samma. Jag blev extremt ledsen som vanligt och sen hade inte mamma sagt till när hon skulle göra det så det kom som e chock när hon sa att hon hade gjort potatisgratäng.
Fy vad jag blev ledsen och jag skällde på mamma fast jag inte borde ha gjort det :(

En dålig till sak: Nu finns det knappt några apelsiner kvar! Alla är så skruttiga och fjuttiga och ser ut som clementiner! Jag som har ätit apelsin varje dag till kvälsmål för att det är så gott och nyttigt och bra och smidigt och ja, det är bara så jävla bra frukt!  Men nu är det strax slut ¨på säsongen och det gör mig ledsen, för vad ska jag äta då? Äpple är inte lika mjukt och saftigt som en apelsin!:(

:/

Kommentarer
Postat av: Mats

Ha en trevlig påsk! House är bäst!

2008-03-20 @ 20:46:50
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: Joanna

vad skönt att höra att det går bättre med din pappa o dina syskon! shit va härligt. det gör ju allting en aning lättare.

jag tror inte du behöver oroa dig för att bli spelberoende. som du skriver, man tröttnar efter ett tag. jag var sims-nörd, det har gått över! =) fast än idag kan jag plocka fram de där spelet och vilja spela, men så fort jag startar det så tappar jag lusten haha ;D

tipps på lite frukter! det finns massa goa frukter, även om jag älskar apelsin! men lite tips är päron, ananas, sharon och vindruvor. I love'em! lr gör fruktsallad :D det är super gott!

kramkram

2008-03-20 @ 21:05:47
URL: http://lifeasjoanna.blogg.se
Postat av: Joanna

svar: ja mina händer har oxå blivit jätte torra!!

jag vet inte om läkarna säger det. en tjej erbjöd sig att ringa och fråga. kan skriva på bloggen sen, om jag får veta svaret.

kram

2008-03-20 @ 21:24:17
URL: http://lifeasjoanna.blogg.se
Postat av: stars in heaven

Skönt att det har blivit bättre mellan dig och din pappa!

Jag älskar verkligen också apelsin. Det är så gott :) Så den säsongen är över snart :/ det visste jag inte.

Vad heter sidan du spelar på?

Bra gjort med potatisgratängen.

Kämpa på gumman!
Du kommer att klara det här.
Jag tror på dig.
kramar

2008-03-21 @ 21:51:14
URL: http://tessiiie88.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Okej, det ska jag testa :)

Ta hand om dig du också!
Hoppas du får en bra dag idag.
Glad Påsk
Kramar

2008-03-22 @ 11:12:49
URL: http://tessiiie88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0