Gympan

Vaknade inatt helt svettig.
Jag svettas nog ut all min sjukdom nu kanske. Hoppas. Fast nu får jag inte svettas mer för nu har jag bytit lakan.
Idag gick jag till skolan, utan feber och med tillbakasatt smaksinne, eller åtminstonde lite.
Det var tråkit i skolan idag trots repvecka. Sångarna var tvugna (jag och typ alla andra tjejer) att ha eget arbete.
Och det är så irriterande för en av våran lärare är så fruktansvärt dålig. Jag brukar inte tycka illa om folk eller jag ger dom åtminstonde en chans men han, han är så seg och vi ligger långt efter i matten än vad de andra gör.
När vi hade en annan lärare som var as bra låg vi före alla andra.
Och sen ger han oss sådant spontan planering.
För 2 veckor sen skulle vi kunna 2 kapitel på en vecka. 2 kapitel om geometri!!
Jag förstår inte hur han tänker, att lära sig matte tar inte en dag utan det tar en vecka och mer att smälta in!
Dessutom har han inte visat hur uträkningarna ska vara, så vi får klara oss själva med hjälp av matteboken som det står en aning krångligare beskrivning. Så ska det inte vara!!!

Fuskade med förmiddagsfrukten idag. Jag ska börja göra det varje måndag, eller varje gång jag ska till äs och väga mig. Och sen ska jag också göra det när vi äter tidigt, och beroende på vad för mat det är.
Ja som sagt, det beror lite på.
Jag och en i min klass satt och kollade på morgonsoffan (tv pogram) under rasten på datorn. Jag skrattade faktist för det var rätt roligt. Det var en tjej som skulle dansa balett och hon hade en vis dräkt på sig. Helt plötsligt började det bli en röd fläck mellan benen på henne. Den blev bara större och större och pogramledarna kollade på varandra med konstiga blickar. Haha det var rätt roligt!

Åkte till tandläkaren med mamma sen. Jag drog ut en tand och sen filade de lite på min tänder så man ska lura ögonen så man tror att inte har så snea tänder. Snéa tänder har jag egentligen inte men de sitter inte precis i mittem där tänderna ska sitta utan dom är flyttade mer år höger hållet.
Sen blev det äs. Vägde mig. Jag har gått ner så nu väger jag prick 49 kg. Det är skönt för mig. Jag trodde ärligt talat att jag vägde 50 kg bara för jag legat stilla i flera dagar.
Vi pratade om att jag inte trivs i mig själv och hur jag hatar min kropp. De sa att jag ska börja på gympan igen.
Jag blev arg för jag tänker aldrig, ALDRIG visa mig för mina klasskompisar naken. ALDRIG!!
Jag skäms för mycket. Men jag ska dusha och byta om i ett enskillt rum. Och jag bryr mig faktist inte om någon undrar för hellre får de undra än att se min feta kropp!!

Jag blir också rätt ledsen och lite besviken på mina behandlare. Jag tycker de borde göra något åt saken med mina forbier. Att jag får gå till någon sjukgymnast eller att jag får träna på att visa min armar till exempel.
De bara sitter där och försöker prata vett och säga att allting kommer gå bra och bla bla bla.
Det är egentligen som att sitta och säga att landningen kommer gå bra och du kommer inte skada dig om man har fobi för höjder och att hoppa ner från dom.
Det är precis samma sak att försöka prata vett med en som har ormfobi. Det går ju inte, man kan ju inte säga så utan man måste göra något åt det. Och det är synd, för jag hade erligen velat lega på stranden och solat och badat i sommar. Men jag undrar inte om jag skiter i det. Jag får ligga hemma hela sommaren vid min pol och sola och bada. Till och med det är jobbigt att se sin fylliga kropp :(


Och på onsdag får jag inte se mamma på en vecka. Hon ska till Tunisien.
Jag ska bo hos pappa nästan hela tiden. Det vill jag egentligen inte :(

Kommentarer
Postat av: stars in heaven

Oh gumman om du ändå slapp att må så här dåligt :(

Kramis

2008-05-05 @ 21:46:01
URL: http://tessiiie88.blogg.se/
Postat av: mats

Alltså 49 kg är ingen fet kropp. Min dotter väger över 60 och hon är lagom.

2008-05-05 @ 23:39:48
URL: http://matspalats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0