Jag har ingen att prata med för tillfället :(

Ända sen jag kom hem från äs har jag legat i min säng. Nu mår jag inte bra längre eller OK fast det gjorde jag ju bara under 1½ dag.
Nu mår jag skit.
Och inte behandlar någon mig snällt men inte dumt heller. Pappa röt till och sa: Har du inte ätit mellanmålet?!
- Jo säger jag, det har jag visst. Gå och kolla i vasken så ser du ett mjölkglas och ett tsk mått.
Det blev inte mycket mer disskusion eftersom han gick på det. Det vanliga tricket jag har börjat med.
Brödet slänger jag ut i skogen, till fåglarna.
Äpplet som jag skulle ätit, det har han inte ens kollat.
Inte visar någon medkänsla. Jag saknar mamma väldigt mycket just nu men jag vågar inte skicka massor med ledsna sms till henne, jag vill ju inte förstöra hennes semester.
Vågen på äs visade 2 hg mer. Det kan inte vara möjligt!! Nej, det är nog inte möjligt. Jag åt precis en timme före så det är nog det, och sen är det det vanliga, jag går på toa efter jag kommer hem -.-
Min mage har ingen tajming!
Men tänk om inte mina ursäkter räcker till? Tänk om jag väger 49,2 kg? Hoppas,hoppas,hoppas INTE!!
Det här sabbar denna vecka. Nu kan jag inte gå lugn som förra veckan :(
Och än är det en evighet tills mamma kommer hem :(

Morgonen blev inte heller så bra.
Var ledig från skolan och jag skulle åka och klippa mig. Det var meningen att jag skulle ta bussen och den gick halv 10. Jag gick halv 10 av någon konstig anledning. Jag kunde höra bussen komma och jag började springa MEN jag missar den såklart. Hur blåst får jag bli?
Men pappa räddade situationen, han kom och hämtade mig.
Jag blev väldigt nöjd i håret. Hon klippte inte så kort utanjag fick nästan ha kvar längden till axlarna.
Hon sa att det har börjat växa ut hår igen, vilket gjorde mig glad. Hon tyckte att jag borde köpa vitamintillskott på hälsokostaffären för att håret ska börja växa ut ännu mer. Jag tycker det låter som en bra idé.
Ska nog be mamma köpa det till mig.
Behövde inte betala fullt pris på den rabatten jag får. Det skulle ha kostat 300 kr (ord pris 450kr) men jag behövde bara betala 250 kr! Blev glad över det. Hon sa att eftersom jag inte har så mycket hår så behöver jag inte betala 300 kr.
Hon är så snäll!
Efter klippningen gick jag på stan en timme.
Jag läste i tidningen i helgen att man förbränner 100 kalorier per halvtimmes shoppande!
Jag köpte rätt mycket under den timmen:

Deoderant
Hårborttagningsmedel (istället för rakhyvel)
En tunn kofta till sommaren från BikBok
Bh och trosa ( fast ska kanske lämna tillbaks dom)



Det har varit fint väder idag men kallt.
Fast på eftermiddagen var det fint. Jag hade chans att gå ut och sola men jag pallade inte nu när jag var/är så ledsen.





Jag vet inte hur sorgen känns.
Jag vet bara att det känns bra att vara ledsen.
Ledsamheten har blivit en vana, jag mår varken bra eller dåligt när jag gråter.
Varför är det så? Varför?


Kommentarer
Postat av: stars in heaven

Oh vännnen, det är hemskt att du ska behöva må såhär :(

Bra att du blev nöjd med din frisyr i alla fall!
Kramis

2008-05-12 @ 22:01:56
URL: http://tessiiie88.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Önskar att du också kunde få må bra :/

Tack, jag blev jätte nöjd i håret:)

kram

2008-05-13 @ 19:11:13
URL: http://www.vanillashake.blogg.se
Postat av: Joanna

hoppas allt blir bättre! kan du inte ringa din mamma o bara prata en stund? kanske mår du bättre efteråt? o hon vill säkert att du hör av dig om du mår dåligt o saknar henne.

en liten fråga oxå: funkar hårborttagningsmedlet bra? är de bättre än rakhyvlar?

kram!

2008-05-14 @ 16:24:04
URL: http://lifeasjoanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0