Köttbulle stress

Idag har det inte varit någon bra dag. Stressigt hela dagen och sen gick det inge vidare på hemkunskapen.
Jag och en klasskamrat skulle laga mat tillsammans. Man får inte välja själv vem man är med, men den jag hamnade med har inte någon vidare koll på matlagning. Jag blir också alltid stressad när vi ska laga mat pga av tidsbristen så jag blev helt förvirrad när min klasskamrat skulle fråga om allting.
Vi gjorde köttbullar med spaghetti och tomatsås. Mina köttbullar blev helt misslyckade. Och det var faktist inte mitt fel, i receptet hade dom glömt att skriva att det skulle vara ett ägg i för att hålla fast köttbullarna. Jag var så stressad så jag tänkte inte på det som man brukar göra hemma när man lagar det. Köttbullarna blev iallafall helt konstiga och vissa gick sönder.
Jag var så stressad att jag kände att vilken sekund kunde jag bryta samman. Jag fick göra mycket mer än min klasskamrat. Hon gjorde tomatsåsen medans jag gjorde köttbullarna, spaghettin och diskade. Det var inte särskillt kul! :(

Jag vet inte varför men sen när vi skulle äta (jag åt inget såklart) så kände jag att jag fick jätte ont att andas. Jag tror det är pga stressen, för det har hänt flera gånger. Jag har fortfarande ont i lungorna och nu är det kväll liksom.
Ska ta upp det med sjukgymnasten. Hon brukar veta sånt där.

I tisdag var jag på gymnasiemässa. Gick till två informationsmöten.
Ena var typ Sam Beteende och då inriktas det mer åt hur människan är. Det verkar intressant.
Det andra var Sam Tema. Då får man resa jätte mycket och man arbetar med teman.
Man får till exempel resa till spanien,lättland,kiruna, scottland, fjällen och ja väldigt många ställen!
Det är så svårt att välja. Jag vet inte vilken av dom. Det låter lockande med att resa, men då behöver jag ju vara mycket friskare än vad jag är nu :/



Kommentarer
Postat av: Amandah

Jag tror inte att du är helt redo för sam resor än om jag ska vara ärlig. Det kommer nog inte att fungera, och det säger jag inte för att såra dig, verkligen inte!

Fortsätt kämpa, hur nördigt det än låter!

Puss<3

2008-11-19 @ 22:37:18
URL: http://detminstajag.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Det var riktigt taskigt av din klasskamrat måste jag säga. Låta dig ta allt förutom såsen... Och nej det var inte ditt fel att du inte hade ägg i, när inte ägg stod med.



Ja ta upp det där med andningen och lungorna när du träffar din sjukgymnast. Sånt är viktigt!



Kramar

2008-11-21 @ 19:05:58
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag tycker inte att du ska lyssna på det Amandah säger. För där har du verkligen något att kämpa för. Själv har jag på bara ett halvår gått från att spendera dagarna i sängen och ha en helt kaotisk matsituation till att gå på gymnasiet, äta fem mål om dagen och klara det bra. Och bara det att du tycker att det låter lockande är ju ett bevis på att du vill kämpa och bli frisk. Tänk på att du har åtta månader kvar till gymnasiet. På den tiden kan det hända mycket :) Jag tror på dig och jag tycker att du ska göra det du tycker är kul! Kram Louise <3

2008-11-21 @ 19:38:23
URL: http://ettfrisktliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0