Djävulska ångesten tar över

Förlåt alla om jag inte har skrivit på ett tag eller svarat på någos kommentar. Jag har helt enkelt inte varit inne på datorn.
Men,
jag mår väldigt dåligt och jag känner hur jag bara inte orkar med att skriva. Varje måltid under den de senaste dagarna har varit jobbigare än på väääldigt länge. Mycket ångest och tårar.  Så därför tror jag att jag skippar att skriva så jätte mycket här. Det kan samlas rätt negativa tankar i mitt huvud när jag skriver och det är dumt att göra mig ännu mert upprörd än vad jag redan är.
Och sen skäms jag också, det måste ni förstå.
Jag skäms över hur mycket jag blir tvingad till att äta. Idag til exempel, har jag ätit nästan 2000 kalorier!!!
Jag känner mig stor, fet, tjock,ful och ja, alla möjliga konstiga känslor! Vilken skam :(
Men det kommer att bli någon kalori mindre nu när skolan börjar igen på tisdag. Det kanske också kommer gå lite lättare med maten, för då blir det andra rutiner.
En sak som varit väldigt jobbig den senaste tiden är också den fysiska ångesten. '
Efter nästan alla måltider kommer det hjärtklappningar som dunkar i hela bröstet!
Ett stort ångest-lock täcker över halsen och bröstet och gör så att det känns konstigt att andas.
Det här  hade jag faktist inte räknat med. De här känslorna,tankarna och symptomerna hade jag glömt bort.


Men vet ni vad?
Trotts alla de djävulska händelser i mitt liv just nu, så vet jag vad jag kämpar för. Att bli frisk.
Jag har blivit lite mindre ego och börja tänka på framtiden. Jag kan ju faktist inte hålla på såhär längre.
Jag börjar tycka det är skämmigt bakom min stolthet (ja min stolthet har varit STOOOR som vissa kanske vet). 

Jag ska sluta skriva för idag, och kanske dagarna framöver (vi får se om jag som sagt orkar).
Imorgon är det sista lovdagen. Jag ska vara med två klasskompisar. Det är tredje gången jag träffar någon den här veckan. Men man ska inte förvänta sig saker när man är psykiskt störd :P

Kommentarer
Postat av: Amandah

Jag vet exakt hur jobbigt det är, men det är så härligt att du inser att det är värt det!Dessutom är 2000 kcal egentligen inte sp mycket, om man ska gå upp behöver man ju ännu mer, så försök att ta det lugnt!!

<33

2008-11-02 @ 20:12:06
URL: http://detminstajag.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Oh vännen vad glad jag blir av att läsa ditt inlägg!!



Inte om att du har mycket ångest och så. Men att du nu vet att du kämpar för att bli frisk.



Du kommer att klara det.

Kämpa på <3

2008-11-03 @ 12:12:42
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: Anonym

Läs gärna min blogg!

vart bor du btw?;D

2008-11-03 @ 19:58:19
URL: http://thethinginme/mylonelywords.blogg.se
Postat av: Cornelia

2008-11-03 @ 20:01:01
URL: http://q
Postat av: Cornelia

Till thethinginme/mylonelywords:

Det gick inte att komma in på din sida, skicka igen? ^^



Jag bor i örebro :)

2008-11-03 @ 20:02:13
URL: http://vanillashake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0