Nya James Bond är het!

I torsdagskväll dog Shakira (hamstern) hemma hos pappa. Hon var gammal och hon hade drunknat i hennes skål med vatten. Usch det var riktigt sorgligt att se!
Men det är inte därför jag skriver om familjens hamster( eller rättare sagt J:s hamster, hon var den enda som höll på med den och tog hand om den).
Jag skriver om det för att jag stör mig åter igen på J. Hennes underliga beteende och prioriteringar.
Jag stod nämligen och borstade tänderna när pappa kom in och sa att hamstern var död. Självklart gick jag in och kollade i pappas och J.s sovrum där hamstern har varit den senaste tiden (är det bara jag som tycker där lite konstigt, att den ska stå brevid J.s säng varje kväll? :O).
Hur som helst satt J där och snyftade. Men när jag kom inte blev hon jätte arg på pappa. Hon ville tydligen inte att jag skulle komma in och se innan mina lillasystrar hade sett och fått veta. Jag ställde mig frågan själv, varför skulle jag inte kunna få veta innan dom? De låg förresten och sov. Varför är det så viktigt att dom såg före mig?
Hon började skälla på pappa. Men jag orkade inte lägga mig i.  Det var ju ganska känsligt för alla om att hamstern nyss dött, det kändes inte så lämpligt att börja bråka.
Men jag blir så arg och kränkt. Jag kan inte släppa det där om att varför jag inte kan få reda på att hamstern var död före mina lillasystrar. Dom höll aldrig heller på med hamstern. Jag förstår inte riktigt hur hon tänker, jag blir bara så besviken och jag känner ett hat mot henne.

I lördags såg jag den nya Bond-filmen med min familj. Jag fattade faktiskt ingenting av den och den var inte lika bra som jag hade förväntat mig. Men det var ändå trevligt att gå på bio. Men ännu kan jag inte känna om filmen var bra eller dålig. Mina känslor har visserligen börjat komma tillbaka i små mängder, men när jag ser på film så känner jag ingenting. Det är till och med svårt att koncentrera sig.
En sak var iallafall rätt trevligt att se i filmen. Och det är självaste James Bond. Han är så snygg!!!! Speciellt hans kropp!! Mums!

Är det någon som vet hur man skapar en länk i själva blogginlägget? Jag försöker på alla möjliga vis men det funkar inte att klicka sig till länken. Hur gör man? ^^

Kommentarer
Postat av: Maj

Tack för din kommentar! Ja, jag vet faktiskt inte längre varför jag vill ner. Jag vill inte gå upp, jag vill inte äta. Ja tror bara att blir bättre då jag är nere. Allt är bara upp och ner och jag känner mig förvirrad.



och du. Det är ALLTID lättare att stötta och peppa andra än sig själv. Så jag klandrar dig absolut inte. Tack för du bryr dig. sedan så tkr jag att du är stark som kämpar dig uppåt.

2008-11-16 @ 19:47:41
URL: http://majjohansson.blogg.se/
Postat av: Maj

Hur man gör länkar på bloggen: Du skriver länken, och där du skrver inlägget och ovanför där man kan välja "fet stil" och sånt. Där ska det finnas små rutor på den undre raden det ska se ut som små jordklotar "det ska stå hyperlänk" om man håller musen på den. Där klickar du och där skriver du in länken och visp har du länken! Hoppas du förstod! :D

2008-11-16 @ 19:51:09
URL: http://majjohansson.blogg.se/
Postat av: Carita

Hihi, en kille i klassen tyckte att jag var superlik den nya James Bond-bruden ^^ Snacka om komplimang här alltså! :D

2008-11-16 @ 19:54:19
URL: http://minicookie.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Tack vännen!



Haha nja inte gammal. Men tjugo slutar ju inte på ton :)

Kram

2008-11-16 @ 20:03:41
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: Joanna

svar: jag älskar den sången! lr jag gillar inte mariah carey egentligen men den sången är så härlig och julig. och så tkr jag den är lagom för min röst, lr hur jag ska säga :)

hoppas ditt solo går bra! gud va roligt :D

2008-11-16 @ 21:25:36
URL: http://lifeasjoanna.blogg.se/
Postat av: Louise

Tack för att du tror på mig :) Det känns verkligen som att jag kan bli fri från mina ätstörningar och få ett bra liv. Kanske inte imorgon eller nästa månad, men om något år kanske... Och jag lovar att du också kan. Du kanske har lite längre väg än mig att gå, men jag tror på dig också. Det verkar som att du har tagit flera steg framåt bara den senaste månaden! Good Luck <3

2008-11-17 @ 18:13:51
URL: http://loueese.reallife.se
Postat av: stars in heaven

Eftersom att jag inte kan lova att komma regelbundet varje gång till teatern på våren. För att mitt mående inte är så stabilt, (trots att jag inte behöver någon roll, utan bara vill vara med för gemenskapen) så får jag inte vara med då hon tycker att jag är för dåligt motiverad och att hon hellre vill satsa på dom som kommer varje gång.. :/

Det var okej att jag stannade hemma när jag mådde dåligt förut, men tydligen inte nu.

2008-11-17 @ 23:08:15
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: Maj

Svar:

Du måste markera den text du vill länka, annars går det inte! =)



jo, det är väl så alla tycker jag borde tänka? typ vara tacksam över att jag har fått kommit hit och fått det bra! Fast, jag säger ju att det har varit jävligt här i Sverige med med mycket jobbiga saker. Ner vill jag i alla fall och jag får försöka acceptera det mina föräldrar gjorde, även de är svårt och förstå varför.

tack!

kram

2008-11-19 @ 21:05:09
URL: http://majjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0