Att frågeställa sig själv...

Jag  var hos sjukgymnasten imorse. Fick lite extra sovmorgon typ en halvtimme. Såklart skapar det oro i min kropp. Nu kommer jag ju förbränna mindre och kanske jag går upp i vikt då?
Jag får hoppas att tankarna inte stämmer.
Hur som helst fick jag ligga ner nästan hela mötet. Ligga och blunda och känna vilka kroppsdelar jag la mest tyngd i. Det heter typ kroppskännedom, kommer inte ihåg vad det heter riktigt. Men jag ska göra det varje dag, och det kan vara bara fem minuter upp till hur länge jag vill. Hon vill att jag ska lyssna till min kropp och dess signaler den ger mig och sedan acceptera den. Det är vad vi ska jobba med några gånger.
När jag knallade iväg därifrån tänkte jag på mötet. Jag tänkte på hur lite jag känner mig själv och mina signaler. En signal är ju till exempel hunger.
Frågor i huvudet kom upp: Hur vet man att sin kropp mår bra? Kan man känna det? Hur vet man vilka delar som mår bra, tex hår,naglar och hy?
Jag själv känner ju inte signaler. Jag känner inte om min kropp mår dåligt. Jag vet inte om man kan känna det. Kan man det? Det är läskigt och jag tror ett av mina fel ligger där. Att jag inte vet hur min kropp egentligen mår. Om jag verkligen förstod det så skulle jag väll ändå inte svälta?

idag har jag inte gjort så mycket.
åkte hem till pappa efter skolan och spelade sims. fuskade med mellanmålet men det blev ett glas mjölk och några tuggummin iallafall.
jag har bastat också.
Sen har jag kastat en död mus i skogen också. Usch, stackarn! Vi har nämligen mus invation hemma och vi hade en råttfälla. Den var helt platt! :/

I helgen ska jag göra mycket. Men jag hinner inte skriva mer just nu för mamma ropar som en galning på att jag ska komma ner och äta kvällsmål.
Det är väll bäst jag går och lyder henne :/

Kommentarer
Postat av: Louise

Ja det ska jag göra, jag ska fortsätta kämpa! Önskar att jag kunde dela med mig lite av det till dig.

Det är kloka funderingar du har och jag vet att du måste ta det i din takt, men du måste börja tänka om. Om du vill må bättre måste du förstå att det enda sättet att göra det är att äta. Och gå upp i vikt. Kroppen fungerar mycket bättre då och man får mer energi. Jag kommer ihåg när jag var frisk, jag var typ bäst i laget och jag hade superbra kondition. Nu flåsar jag efter att ha gått uppför en trappa. Jag hatar det och jag vill inte ha det så längre. Jag vill bli frisk och ge mig själv en ärlig chans i livet med så bra förutsättningar som möjligt. Som jag sa förut, du vill väl inte vara sjuk i anorexi om 10 år?!



Bamsekramar <3

Louise

2008-10-04 @ 10:40:13
URL: http://ettfrisktliv.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Sköt om dig du med<3

2008-10-04 @ 20:14:47
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0