Stockholm

Den här veckan har det varit höstlov. Eller det är höstlov fortfarande. Det känns verkligen inte som det!
Jag är nog för upptagen med maten för att jag ska lägga märke till att det verkligen är lov.
Sen i tisdags har det varit extra jobbigt med maten. Mycket ångest och tårar.
Jag var ju på ätstörningsenheten och vi planerade, eller snarare dom planerade att jag ska äta ännu mera mat.
Jag hängde inte alls med i backarna, vadå ännu mer mat? Jag äter ju som en häst! (enligt tankarna)
Dessutom hade jag gått upp två hekto. Nu känner jag mig superfet och jag ångrar mig nästan att jag sa att jag ville bli frisk och ha hårdare tag. För måste dom göda upp mig ännu mer och ännu fortare? Det blir för mycket mat! Jag går ju redan upp i vikt. Räcker det inte med 1600 kalorier?! :(
Det värsta är att jag kommer alltid känna mättnad på eftermiddagarna och ända tills jag går och lägger mig. Det blir ett helt berg med mat på eftermiddagen och framåt.
På förmiddagen och vid lunch blir det lite "mindre" mat  för då är jag i skolan och där går inte mat ätningen lika bra eftersom jag hatar att ta ansvar själv.
Det blir helt fel med matintaget, tycker jag. När man är i skolan borde man äta mycket för att orka prestrera och när man kommer hem borde man äta lite mindre och lättare mat.
Men det är lite mitt eget fel att det inte blev så enligt min åsikt. För jag vill absolut inte dricka näringsdrycken i skolan eller äta någon macka där. Nej, för det är för pinsamt! Så det fick bli som det blev.  Men extremt jobbigt är det iallafall :(


Igår var jag i Stockholm med mamma och min bror och hans tjejkompis. Vi gick och shoppade hela dagen.
Det blev jobbigt med maten (såklart)  även fast jag inte hade ätit något förbjudet.
Vi åt lunch på en resturang. Jag åt en meny som hette hälsotallrik. Det var bulgur,kyckling,grillade grönsaker och lite tomatsås.
 Det var helt okej mat, fast  lite mycket bulgur. Så mycket att mamma och jag började bråka för att hon ville att jag skulle äta upp all bulgur men det var för "mycket", enligt mig. Jag höll nästan på att börja gråta så mamma gav sig. Jag behövde bara ta en extra tugga.
Alla andra matmål var också jobbiga. Orkar intre riktigt ta upp dom men jag kände mig helt plufsig, speciellt i kinderna. Jag kände mig som ett fetto som satt och åt hela tiden! Det var inte så jäkla roligt
Det fanns lite positivt i stockholm iallafall. Jag köpte ett par nya jeans. I massor av affärer gick jag runt och letade och letade efter ett par jeans som INTE var för tigtha. Ett par jeans som skulle sitta lagom pösigt men inte som baggy fast ändå nästan. Men det fanns inte ett enda par jeans som INTE satt tight eller som inte var utsvängda vid byxkanten där nere. I sista affärer innan bussen gick hem till Örebro igen hittade jag ett par jeans som satt perfekt!
Jag köpte också ett par legging som ser ut som jeans och en tröja från Monki. Jag älskar verkligen Monki affären. Dom har så skön stil på sina kläder! Grymt bra affär alltså!

Idag (torsdag) har jag inte gjort ett skit. Det känns som om jag har ätit och ätit hela tiden. Och det värsta är att jag känner mig väldigt fet...

:(

Kommentarer
Postat av: Carita

Svar; Haha mjodu, men nu vet du. Fluffiga kuddar och armar. ^^

Monki är bäst förresten! :] Och försök att inte ha ångest, kämpa dig frisk nu. Du vet inte hur mycket du går miste om när du är sjuk. :/ <3

2008-10-30 @ 20:50:45
URL: http://minicookie.blogg.se/
Postat av: Louise

Ja, det är ju det. Du vet säkert redan det här, men när kroppen (och psyket också för den delen) har svältit länge så vill den ta igen allt så fort som möjligt. Så då är det lätt att det går överstyr. Just därför är det nog viktigt att börja äta normalt så fort som möjligt. Jag tror att ju längre tid man förbjuder sig mat desto större chans är det att man börjar hetsäta...



Nej, de hjälper mig inte särskilt mycket. Pappa fattar ingenting och mamma... ja hon blundar nog för sanningen. Antar att hon blir så glad när jag äter att hon struntar i hur mycket det blir. Och jag går inte frivilligt till dem och säger att de ska hjälpa mig. Det är för skämmigt liksom. Och när man är mitt uppe i det så tänker man inte så mycket egentligen, man bara äter. Hoppas verkligen att jag skrämmer dig bort från hetsätningar nu. Det är verkligen ingen dröm.



Happy Halloween :)



Kram Louise <3



P.S. Vad är det med affären monki egentligen? Det verkar som att alla gillar den (inklusive mig) :D

2008-10-31 @ 10:56:24
URL: http://ettfrisktliv.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Vännen 2hg är ingenting. Det kan lika gärna vara 1 glas vatten.

Roligt att du hittade ett par jeans tillslut! :)

Kramis<3

2008-10-31 @ 20:13:41
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0