För varje utmaning jag gör, ska jag få köpa något

Ångest, ångest och åter ångest. Själva känslan är alltid svår att beskriva men det är som ett tryck mot bröstkorgen.
Ju större ångesten är, desto större tryck är det. Ibland kan det till och med bli svårt att andas. Den svåra andningen kan kännas som om man har astma, men inte lika mycket och absolut inte allvarlig.
Det är nästan alltid middagen som det blir ångest vid. Idag var jag tvungen att dricka 1½ halv glas istället för 1 glas mjölk.
1 glas motsvarar 1 dl enligt mitt glas. Jag protesterade först när mamma sa att jag var tvungen att dricka mer. Min bror som satt mitt emot började hälla upp. Då bröt jag ihop. Det är förbjudet att någon häller upp åt mig, det ska vara jag som häller upp!
Mamma vet det så hon sa åt min bror. Men på grund av det så blev det ännu mer ångest än vad det redan var. Och sen blev det jobbigt med korngrynen som vi åt för att det blev för "mycket". Så nu har jag inte lika mycket motivation som förut till att bli frisk. Men kanske för att jag känner mig liten inombords just nu?

Idag praoade jag bara halvtid. Vi skulle ha någon slags utvärdering ( jag och de andra praktikanterna) och vi fick gå hem efter det. Slutade omkring klockan 13:20.
Jag åkte upp på stan och köpte hårtabletter. En ny sort som tydligen ska vara bättre än den förra. Fast den förra var också bra men den här innehåller mer Kisel som är själva huvudsaken i tabletten.
Jag slutade nämligen med hårtabletterna när skolan började. De hjälpte ändå inte för jag åt för lite mat. De funkar inte i svält. Men nu kan jag ju äta dom igen, eftersom nu äter jag  300 kalorier mer.
Efter det strosade jag lite i en inredningsaffär. Jag var inte alls sugen på att kolla kläder. Men det behöver jag inte heller, mamma och jag ska åka till Stockholm på höstlovet och shoppa.
Gick in till Indiska efter jag kollat runt ett tag i den där inredningsaffären.
Jag fick en idé som kan vara till hjälp för mig med motivationen.
För varje större utmaning jag gör, så ska jag få köpa en liten sak. Som en motivation.
Vad tycker ni om den idén?
Bara för det köpte jag en ny fin skål från Indiska som jag kan ha min fil och flingor i som jag äter till kvällsmål.
Det köpte jag som motivation eftersom jag har börjat med ännu en näringsdryck till mellis.
Näringsdrycken är ett stort framsteg enligt mig och min omgivning så det gilldes absolut som en utmaning.
Sedan hittade jag ett par fina svarta örhängen som jag "råkade" köpa med. Det kostade sammanlagt så mycket  jag tjänade ihop på loppisen i lördags, 87 kr. Så det blev ändå ingen dum affär!


Imorgon är det Gymnasiummässa. Kommer att sluta runt elva vid praktiken.  jag funderar på att välja ett gymnasium med hälsa som inriktning (om det finns). Jag tror jag vill bli dietist xD Haha det kanske inte passar så bra just nu eftersom jag är en svältande anorektiker men jag tror att jag ändå vill bli det. Hälsa och mat har alltid intresserat mig.
Därför ska jag spåna mer om det imorgon. Hoppas det finns något sådant gymnasium och att det inte är kommunalt.



Kommentarer
Postat av: Carita

Det är en bra idé!

Men du, 1 glas = 2-2,5 dl egentligen. Så du ska inte alls känna att det blev för mycket liksom. Hoppas verkligen du får en underbar vecka och att du orkar kämpa dig ur det här så fort som möjligt. Styrkekramar. :*

2008-10-20 @ 19:56:48
URL: http://minicookie.blogg.se/
Postat av: Amandah

Superbra idé! Hoppas att du får lite mer motivation då också, det är du värd.

PUSS

2008-10-20 @ 20:16:44
URL: http://detminstajag.blogg.se/
Postat av: Amandah

Bli medlem, värva tex 7 pers, så kan du välja mellan 6 biobiljetter, presentkort på kicks, MQ etc!

<a href="http://www.gratisgen.se/ref/94928">Gratis saker</a>



ange att det var jag som tipsade.



PUSS<3

2008-10-20 @ 20:35:27
URL: http://detminstajag.blogg.se/
Postat av: Elsa

Det är en bra idé! Får den bara dig att kämpa vidare så är det bra! Du är stark som fortsätter att kämpa! Kram

2008-10-21 @ 09:45:57
URL: http://elsavictoria.blogspot.com/
Postat av: stars in heaven

Jätte bra ide!

Kämpa på gumman, du kommer att klara det.



Nä då jag ska inte sluta att äta pga mättnadskänslorna. Än så länge håller jag kvar i mina friska tankar.



Kramis<3

2008-10-21 @ 15:33:53
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: Louise

Vad kul att du gör framsteg! Och ännu roligare att DU tycker att det är kul att du gör framsteg :) Jag tycker du är superduktig som kämpar på och gör upp strategier för att bli frisk! Kram på dig <3

2008-10-21 @ 17:41:24
URL: http://ettfrisktliv.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Ge aldrig upp

2008-10-21 @ 20:09:08
URL: http://mymica.blogg.se/iheartgreen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0