Orolig för pappa

Det var en rätt lugn helg den här helgen. Inga läxor!!! Fast jag har dåligt samvete, det är ädnå några läxor som måste göras innan jag kommer till skolan igen om ca 3 veckor. Och det skapar ångest redan nu :(
Jag gjorde inget speciellt i helgen. Det var bara pappa och jag som var hemma, de andra hade åkt iväg. Det var inte särskilt kul (säg något som är roligt?) för pappa var konstig. Han har fått en liten utbrändhet (kan man säga så?) och han har varit konstig ett bra tag men i helgen var det inte alls kul för man gick och oroa sig hela tiden för att om det skulle hända något, om han kanske skulle svimma av.
Exempel på hans konstiga betéende var att han somnade på toaletten när han skulle kissa. Han somnade också helt plötsligt på stolen sittandes. Han var likblek och helt frånvarande, ja han såg drogad ut.
Han hade inte heller någon koll på mitt matätande. Det blev fusk med näringsdryckerna och det gör en stor skillnad kalorimässigt. Men jag kräver inte att han ska kolla mig nu när han är sådär utbränd.
Jag blir faktist lite arg på pappa. Han äter rätt  många olika tabletter och sen har han börja jobba hela tiden in på kvällen. Så klart som fan man blir utbränd. Jag har sagt åt honom och de andra med, men han lyssnar inte.
Han bara jobbar,jobbar och jobbar.
När jag tänker efter kan det också vara på grund av alla hans tabletter. Han försöker sluta röka och han har fått recept på starka piller, kanske de gör honom rastlös?
Jag är orolig för honom, om han håller på i sin takt kanske han inte alls lever länge till ... :/


Idag var det första dagen på praon. Natten från söndag till månad sov jag oroligt men jag var inte alls nervös. Kanske för jag inte känner några känslor som sagt?
Jag gick upp klockan åtta och åt frukost och sedan åkte jag moped till sjukhuset. Två till klasskamrater i min klass ska också praoa på sjukhuset så vi möttes där. På förmiddagen var det information som till exempel sekretess och hygien osv.
Sen var det lunch. Den gick super bra!
Jag har gått och oroat mig lite om det för jag visste ju inte vad det fanns för mat o välja på MEN det visade sig att det fanns typ 5 rätter o välja mellan!  Jag tog spenatsoppa och en knäckemacka.
Det var skönt att det var så många olika rätter, då behöver jag ju inte vara orolig vad det blir för mat!
Efter det gick jag till min avdelning som jag ska praoa på i två veckor. Kirurgavdelning. Tro mig, det var inte jag som fick välja. Men personalen var jätte trevlig! Så nu känns det en lättnad att komma dit. Inga tjuriga kirurger! ^^
Det finns en sak som är riktigt jobbigt. Vissa dagar måste jag stiga upp klockan fem på morgonen.
Jag börjar alltså klockan sju och det tar en stund att åka dit och sen tar det lång tid för mig att äta frukost.
Men den här veckan blir det inte lika många timmar jag arbetar per dag för jag ska till ätstörningsenheten,sjukgymnasten och tandläkaren!


Imorgon kommer det troligtvis bli en riktig värsting dag. En av de värsta dagarna i mitt liv.
Det finns en väldigt stor risk att jag måste ta en till näringsliv. Det innebär revolution i mitt huvud.

Jag kommer gå upp förskräckligt fort i vikt
Jag kommer se fetare och fetare ut
Folk kommer tro jag är frisk
Jag kommer inte kunna prestrera lika bra i skolan

 
Ja, det finns många saker som kommer att påverkas negativt. Så fort jag tänker på en till n-dryck far det massor med tankar i mitt huvud som gör mig gråtfärdig.
Nu strejkar mitt huvud också. Just nu vill jag inte bli frisk. Jag är för svag  och jag orkar inte. Jag vill knappast heller.
Det är är så läskigt och skrämmande. JAG VILL INTE BLI FET! :(


Nu ska jag göra reklam för GratisKläder så jag kommer på andra tankar!


Kommentarer
Postat av: Carita

Du blir inte fetare av en till näringsdryck. Och du kommer definitivt inte att prestera sämre i skolan, snarare tvärtom!

Cornelia, någonstans måste du släppa taget och liksom börja leva. Upp till dig när det är, men jag håller tummarna för att det blir så fort som möjligt. Styrkekramar. :*

2008-10-13 @ 20:49:00
URL: http://minicookie.blogg.se/
Postat av: Emma

Kämpa, kämpa, kämpa.

2008-10-13 @ 22:06:00
URL: http://evdahlin.blogg.se/
Postat av: Joanna

vad läskigt de där med din pappa :S vet någon om hur han mår och allt? finns de ingen du kan prata med om hur du känner och tänker kring det?



i längden vill du bli frisk. bara att det är svårt att inse när du är i sjukdomen. så fortsätt kämpa så kmr du inse att du strävat efter rätt grej! <3

2008-10-14 @ 00:34:15
URL: http://lifeasjoanna.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Läskigt det där med din pappa. Har du pratat med din mamma eller någon annan om det? att din pappa inte verkar må bra.



Kul att praoen verkar bra och att det är trevlig personal.



Vännen innerst, innerst inne vet jag att du vill. Innerst inne vill du bli frisk.



Kramis<3

2008-10-14 @ 09:49:01
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0