Röd eller svart jacka?

Igår som sagt, så var det sista dagen på praon. Jag tycker det var rätt så jobbigt att säga hejdå. Det var lite skämmigt  på grund av någon konstig anledning. Kanske tog jag så mycket uppmärksamhet för stunden.

En sak som har varit jobbigt med praoen på sjukhuset är förmiddags- och eftermiddagsfikat. Då samlas all personal och fikar.
Självklart så tar ju jag inte någonting. Allt är förbjudet och i min hjärna säger det STOP till extra kalorier.
Det jobbiga är att personalen undrar och frågar, typ som" ska du inte ta någon macka Cornelia?"
Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara, det var så pinsamt.
Men nu är det över med just den pinsamheten. Nu är det ju höstlov en vecka och jag slipper gå upp klockan 5:20, eller ännu bättre, det blir tredje veckan i rad som  jag slipper se skolan!

Idag var jag på stan med en kompis. Vi åt lunch på stan. Jag beställde som vanligt en kycklingsallad utan dessing m.m
Men tydligen fick jag med pasta fast jag sa att jag inte ville ha det. Fast det gick bra ändå.
Efter vi ätit lunch kollade vi på vinterjackor men jag hittade ingen. Det är riktigt svårt tycker jag för alla jackor ser så himla stora och tjocka ut. Man ser ju så uppstoppad ut!
Ska upp imorgon igen på stan. Det fanns faktist en jacka som jag provade som var helt okej. Men jag har lite beslutångest, vet ej vilken färg jag ska satsa på. Antingen en röd jacka eller en svart. Ett tag funderade jag på den röda men nu tror jag att jag vill ha den svarta. SVÅRT VAL!

Imorgon är det söndag också. Det har varit jobbigt med näringsdryckerna men jag dricker dom ändå. Jag är så trött på att inte ha några känslor. Men nu känns det som om dom har försvunnit ännu mer :/
Ett helt tjejgäng ska komma hem till mig imorgon också. De ska sova över.
Vi planerade det för flera veckor sedan, men nu såklart så ångrar jag mig.
 Fast om jag ska vara ärlig så orkar jag inte bry mig om det just nu.
 Och sen måste jag ju utmana mina rädslor och tankar så jag inte blir för fast i dom.
 Och om man tänker positivt finns det en fördel att vara hemma hos mig. Jag har ju tillgång till den vanliga maten och rutinerna.
Fast ååh,  jag vill inte :(


Nej nu ska jag sluta skriva. Jag känner att jag inte hade något riktigt flyt på formuleringarna xD

Kommentarer
Postat av: Carita

Hoppas att du blir frisk snart och orkar kämpa på riktigt, Cornelia. Jag hoppas verkligen det. <3

2008-10-25 @ 20:13:48
URL: http://minicookie.blogg.se/
Postat av: Joanna

svar: jo absolut! jag önskar ingen annan lr mig sj en äs. jag hatar alla ideal som finns - vad det än är för ideal! alla ideal innebär krav och press, vilket inga människor ska behöva känna. jag är emot svält, spy och allt det här sjuka. ångest, tvångstankar, depression ja allt. det borde verkligen inte få finnas för nån! alla borde vara nöjda med sig själva å leva livet, njuta och hjälpa varandra och andra människor/saker med de problem som finns.



men nu finns äs, kaloriräkning, svält/spytvång, ångest och allt det här. och jag råkar sitta mitt i detta. lr inte "mitt i". jag svälter inte direkt och spyr inte mkt heller. ångest o kaloriräkning är väl mer "min grej". <3

2008-10-25 @ 23:03:12
URL: http://lifeasjoanna.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag tycker att det låter som att du kämpar på bra nu och utmanar dig själv! Hoppas jag har rätt! Och hoppas det går bra med tjejkvällen. Du förtjänar en paus från allt jobbigt för att träffa kompisar och ha kul :) Kram på dig <3

2008-10-26 @ 19:47:24
URL: http://ettfrisktliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0