Josef Fares pappa gillar lampor

Jag börjar känna av de gamla symptomerna från när jag åt mera. Det är på grund av näringsdrycken.
Min mage blir uppsvälld och jag känner mig svullen och tjock. Jag blir också konstigt "varm" i ansiktet.
Annars brukar jag ju vara kall och frysa men nu känner jag mig väldigt varm i ansiktet fast jag inte är det. Det är både skumt och konstigt! :/
En sak som jag reagerar på nu som jag inte gjorde när jag åt bättre var att jag kan känna en konstig hunger.
Ett exempel är när jag har ätit  frukost och blivit äckligt mätt så att jag mår lite illa, så brukar min mage efter en halvtimme börja kurra lite grann. Det brukar hålla i sig ett litet tag men sedan släpper det och jag blir äckligt mätt igen även fast jag inte ätit något! Det är väll inte särskillt normalt, eller?! :O
Men det händer inte alltid, utan bara ibland. Oftast brukar jag bli äckligt mätt ända tills jag går och lägger mig och det är inte heller särskillt kul!

Igår sålde jag och min familj gamla saker på en loppmarknad för att bli av med det. Vi stod typ hela dagen.
Vi tjänade in riktigt bra med pengar och de hade vi verkligen inte tänk oss för att vi sålde grejer med kanske genomsnittet  15 kronor! :O
Jag hade en egen låda med lite grejer i och jag lyckades tjäna 87 kr! Haha, kanske inte så mycket i tanke på att  allting gav folk en tjuga eller en tia för!
Men jag bryr mig inte så mycket, jag ville mest bli av med det. Det är sådanna saker som man inte har någon använding för eller som är "ute" ur tiden.
Och vet ni vem som kom och köpte en gammal lampa av oss? Josef Fares pappa! Han är med i Jalla Jalla om ni har sett den ^^
Jag blev till mig när jag såg vem det var som kom, men jag gjorde ju såklart ingenting. Han är ju knappast någon kändis om man säger så.
Mamma sa till mig att det är inte första gången han har kommit till oss och köpt en lampa utan det har hänt flera gånger förut när vi stått och sålt grejer som vi inte vill ha xD
Haha, han verkar gilla lampor :P

Idag har jag knappt gjort någonting. Hjälpte mamma och kratta löv i trädgården endast för att förbränna. Vi har en väldigt stor trädgård så det rätt så jobbigt.
Efter jag ätit frukost fick jag ångest. Jag vet inte varför men det fanns ett otroligt sug till att fuska och hälla ut näringsdrycken. Men vet ni vad? Jag har lovat att jag inte ska fuska mer med näringsdryckena för det är ändå ingen idé. Jag kommer ändå gå upp i vikt. Jag har inte fuskat på hela helgen med näringsdryckerna. Men det är jobbigt, väldigt jobbigt. Mina tankar är otroligt starka och de enda som säger mig är att jag måste ut och förbränna!!  :/



Imorgon börjar praoen igen. Ska upp klockan 5:20. Jippie...  eller inte.







Kommentarer
Postat av: Carita

Jag känner mig äckligt mätt hela tiden, trots att jag är uppe på min målvikt nu och har ätit som jag ska ett bra tag. Hungerkänslorna kan verkligen spöka när man misshandlat sin kropp, Cornelia. <3

Du är bäst som inte fuskar med dina näringsdrycker längre. Du vinner liksom ingenting på det, fina du. Kämpa dig ur helvetet nu, innan det är försent! Kram. :*

2008-10-19 @ 16:53:26
URL: http://minicookie.blogg.se/
Postat av: Amandah

Jag förstår att det är jobbigt eftersom du har fuskat med nd:n så länge, men tänk på att de finns där för din skull, och ska du bli frisk så måste ju kämpa<3 Svullmagen känner jag igen, värmekänslorna också, men det försvinner, precis som man efter ett tag med nd nte länre går upp i vikt. Kroppen måste vänja sig bara. Hungern kommer också tillbaka, men det tar ett tag, eller hur?



Ha det bäst:*

2008-10-19 @ 18:07:41
URL: http://detminstajag.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Till Amanda:



Jag ska inte fuska med näringsdryckerna mer, eller jag ska försöka att inte göra det så gott jag kan.

Nu förstår jag faktist (tror jag iallafall) att jag måste upp till min normalvikt. Det gjorde jag inte förut utan kämpade neråt i sjukdomen hela tiden. Men efter ett tag kom jag på att den enda som förlorade på det var jag själv, men det var för svårt att börja äta på egen hand. Inte förrän nu har jag börjat äta bättre med hjälp från min mamma.

Problemet som jag själv tycker är att mina behandlare inte är något särskilt bra. Men jag har inte gett dom många chanser än, men ändå, de är inte så bra bara :(



Jag kommer inte in på din blogg för du har lösenord. Du kanske inte vill att folk ska läsa men jag skulle gärna vilja läsa din blogg:)



Kram<3

2008-10-19 @ 20:17:46
URL: http://vanillashake.blogg.se/
Postat av: Louise

Tack så mycket för allt pepp! Är ledsen bara att jag inte kan ta till mig det.

Du är duktig som inte fuskar. Jag vet själv hur svårt det är att låta bli när man har möjligheten, så det är jättebra att du kämpar på!

Bamsekramar <3

2008-10-19 @ 21:15:37
URL: http://ettfrisktliv.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

<3

2008-10-20 @ 17:35:09
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0