Jag har ont!!

aaaah! Vad trött jag blir. Jag skrev nyss ett inlägg och sen hände det något så det raderades. Typiskt!
Bara för det orkar jag inte skriva inlägget igen.
 Men en kort sammanfattning borde duga:
Det var bara att i onsdag var jag ledig och jag o mina vänner gick och åt lunch på en jätte trevlig resturang.
Jag käkade en jätte fräsch kycklingsallad med fullkornsbulgur. Hur som helst hade vi det jätte trevligt och vi pratade mellan himmel och jord. Vi pratade också om min ätstörning och jag försökte förklara hur jag tänkte.
De sa bland annat att när jag hade klädena på såg jag nästan normal ut (kanske för jag har stora tjcka tröjor och pösiga jeans?) men när jag var lättklädd eller halvnaken så såg jag ut som en pinne utan rumpa!
Det var skönt att få det bekräftat. Jag sa till dom typ nästan allt jag skriver här på bloggen och att jag seriöst inte orkar med mig själv längre. Att jag på ett sätt vill bli inlagd.De förstod nog inte hälften av det jag sa men det är ju såklart inte så lätt o föreställa sig.
Jaja, det var den dagen. Det var trevligt iallafall! ^^

Men idag har det och är det inte lika trevligt. I skolan har jag huttrar och frysit som en iskub.
Visst fryser jag häcken av mig annars och det är på grund av min dåliga ämnesomsättning och låga puls, men idag ilade jag av kyla.
Nu på eftermiddagen typ sista lektionen fick jag skit ont i kroppen. Så nu har jag tagit tempern o allt och jag är sjuk och har feber. Hur är detta möjligt?! Jag är sällan sjuk, typ en gång om året men om man räknar med den här gången har´jag varit sjuk två gånger. Det är väldigt ovanligt för mig!
Jag hoppas innerligt att jag inte blir sjuk. Jag vet fan inte vad jag ska ta mig till om jag är tvungen att stanna hemma imorgon.
Jag kommer förmodligen vara tvungen att äta massor med mat och inte röra mig ur fläcken. Vilken mardröm! :(
Men om jag har lite feber ska jag nog försöka gå till skolan iallafall. Jag ska ju till sjukgymnasten och dietisten på eftermiddagen och det är så svårt att få sånna tider om jag skulle boka in.

I helvette vad ont det gör i kroppen. Var det tvungen att komma just nu?!

Kommentarer
Postat av: stars in heaven

Vännen försök i alla fall att ta det lite lugnt.



Ååh sällskap, visst jag behöver säkert någon att prata med ;) Men du får lova att inte stanna för länge :)



Krya på dig!

Kramar<3

2008-09-18 @ 21:15:00
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: mats

Länge sedan jag läste här! Du skrev i något inlägg att vuxna inte förstår, men det finns dom som gör det. Vad du måste förstå är att den enda saken som hindrar dig från att bli frisk är de tankar du har när du går upp i vikt. Allt annat är ju bättre med att vara frisk.

Så vad du behöver hjälp med är att lära dig att så småningom tänka på ett annat sätt om din kropp och din vikt. Och mat. Låter enkelt och det är det inte, det håller jag med om.

Men det finns inget annat sätt, så det är bara en fråga om NÄR du vill ta den kampen...

Nu eller om 10 år eller om 20?

2008-09-18 @ 23:54:00
URL: http://matspalats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0