Måndag igen

Då var det måndag igen och det eviga pluggandet i skolan och hemma börjar. Jag kan egentligen inte säga att det börjar på måndagar eftersom jag sitter någon timme eller mer på helgen. Kul är det inte och huvudet känns alltid som en seg gröt. Vår nye mattelärare som vi hade i 5:an,6:an,7:an är skit bra MEN det finns alltid ett problem. Hon stället väldigt höga krav och förväntningar. Som i fredags till exempel, första lektionen i NO om potoner,elektroner,atomer och periodiska systemet som vi skulle svara på typ 20 frågor. Problemet var att ämnet är helt nytt för oss och det tog ju ett tag innan vi fattade ens en liten del. Och sen idag så hade vi en genom gång om allting och så säger hon att imorgon blir det prov (?!)
Aja kanske inte ett helt fullspeckat prov but still, det är jobbigt :(

Var på ätstörningsenheten idag också. Hände det någonting speciellt? Nej. Eller jo, jag ska få träffa både en dietist och en sjukgymnast någon en stakad gång. Anledningen vet jag inte varför. Hur de än gör så försöker de banka vett i mig men min ätstörda hjärna kan inte acceptera det.
De ställer frågor som gör ont innuti mig.
"Varför vill du inte bli frisk och leva ett bra liv?"
osv.
Jag hade gått ner i vikt också - enligt dom. Så enligt dom väger jag 47,1 kg. Jag trodde att jag vägde det för två veckor sedan också men min behandlare sa att jag hade gått ner 4 hg :O
Men tur jag hade för det blev ingen näringsdryck. Vi nämnde inte ens det! BRA!

Nu måste jag sluta skriva för min styvfar har lagat min moppe. Då kanske jag kan ta den till skolan imorgon om jag lär mig hur man låser det krångliga låset!

Kommentarer
Postat av: Carita

Cornelia, kämpa. Ingen annan kan göra det åt dig.

2008-09-01 @ 21:54:31
URL: http://minicookie.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Mia och Klara, vilka var skådisarna i den serien? :)



Okej det låter ju helhäftigt med tunneldisco!!

Synd att du inte orkade denna gång, men nästa år så

kanske det ser annorlunda ut :)



Kramar

2008-09-01 @ 23:39:40
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0