Orolig inombords

Jag är orolig inom mig. Det är mycket på gång. Läxor,prov, mat ja allting. Men på grund av svälten så orkar jag knappt tänka på det. Ja det kan ju vara positivt men då börjar det gnaga i magen för att man inte tänker på det.
Visst gör jag läxorna och så men jag vet inte om jag prestrerar sämre nu än förra året. Jag hoppas det inte bli så.
Idag så åt jag morots biffar till lunch. Jag brukar äta det men den här gången gav den mig ångest och oro. De var väldigt mjuka och tunga. Det känns som jag åt för många men jag åt knappt 1 ½. Men dom var så tunga. Och jag visste inte var det var i dom för mat-tanten försvann innan jag hann fråga :/
Det kan ju ha varit 300 kalorier i dom eller så kan det ha varit 100 kalorier. Det var iallafall vegan-morotsbiffar. Hemmagjorda.
Hoppas jag inte går upp i vikt på det. Jag får ta ut mig lite mer på gymnastiken imorgon om jag skulle känna mig fetare.
Åhhh, vad sjukt det låter! Men det är så en del av mina tankar tänker. Jag kan inte rå för det :(


Färgade håret typ nyss. Jag ville få bort utväxten av slingor och sånt. Sist jag färgade var i maj tror jag. Men min utväxt syntes faktist inte så mycket fast det var på tiden att få bort den.
Nu när jag kollar mig i spegel ser det för blont ut. Jag hoppas inte det ser fejk ut. Jag vill ha naturlich!!!
Kanske är jag för ovan ännu? Förmodligen. Mamma sa att det såg bra ut. Fast jag tror knappast hon skulle säga att det såg fult ut om det var fult. :/

Kan det inte bli helg igen? Jag orkar inte med plugget :(


Förresten, på fredags ska jag träffa både sjukgymnast och dietist. Hoppas verkligen de har något o komma med så det kan hjälpa mig ur den här skiten!

svarar inte på kommentarer just nu/idag.
ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Louise

Nej, jag vet att det inte är mycket, men magen ser ut som den gör ändå. Det är bara svårt att acceptera att jag måste stå ut med det för att bli frisk. Önskar verkligen att jag kunde se på mig själv ur någon annans ögon ibland, så att jag kunde se hur jag verkligen ser ut. För jag känner mig inte smal, bara uppblåst och fläskig :/



Men nog om mig och mina tröga tankar, för det verkar inte som att du mår så bra, eller äter så bra. Har du berättat för någon om dina tankar om inläggning och så? Alltså ett råd: Om du känner att du inte orkar med maten, skolan livet och allt själv - be om hjälp! Jag lovar att alla vill ditt bästa och att de kommer göra allt de kan. Bara de vet att du vill ha hjälp. Våga, Cornelia! En dag ska du bli frisk, det tror jag!

2008-09-15 @ 22:48:03
URL: http://ettfrisktliv.blogg.se/
Postat av: j

det är skönt och såklart inte alls bra på ett sätt också att du känner som jag. Men att veta att man inte är ensam om dessa känslor och tankar gör det lättare. Hoppas du får hjälp snart!

Kram:)

2008-09-16 @ 11:25:52
URL: http://blifrisk.blogg.se/
Postat av: Astronauten

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och rösta på mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en mobiltelefon när du röstar :)

2008-09-16 @ 11:32:04
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Okej jag förstår vad du menar <3

Kram

2008-09-16 @ 19:58:58
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: Linda

SV:Hittade den på asos ;)

2008-09-16 @ 21:09:50
URL: http://loserangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0