Något händer med min kropp :(

Jag har känt mig tjock den här veckan. Allt på grund av det blev "för mycket" som jag skrev i mitt förra inlägg. Men inte bara det, nästa dag blev det också för mycket. Sen dess har jag känt mig svullen  om magen och allting. Kaloriintaget i måndags eller i tisdag (kommer inte ihåg vilken dag) slutade på 1600 kalorier! Hur fan var det möjligt?! Jag brukar ju äta runt 1350 kcal eller  ännu mindre!
Min mage har varit uppsvälld och tjock. Självklart vet jag att om man råkar äta lite för mycket en dag så går man inte upp i vikt. Men två dagar i rad gör mig fruktansvärt orolig.
Vi hade dans i skolan idag också. Vi uppvärmde framför spegeln. Jag tror jag tar tillbaka det jag sa för typ två veckor sedan, att jag tyckte jag såg ut som en pinne i jämför med dom andra. Idag var jag BIG.
Jag hoppas det bara är någon slags vätska som gör att jag ser tjock ut. Att det bara sväller upp just för stunden.
Imorgon och på söndag blir det absolut inga näringsdrycker till frukost. Jag måste rena min kropp från den konstiga känslan jag har i min kropp. Och kanske jag känner mig smal igen!

Idag var jag hos kuratorn. Det har börjat en ny på vår skola. Skolsyster rekomenderade henne så vi bestämde att vi skulle gå tillsammans för jag tyckte det var jobbigt att gå dit själv.
Och jag blev glad för hon verkade super bra! Bättre än min behandlare till och med! Iallafall på att prata.
Ska dit om två veckor ensam. Hon sa att hon skulle ringa till både mina behandlare och min mamma.
Hon ska berätta om sig själv och att hon ska hjälpa mig i skolan. Hon ska också sammarbeta med mina behandlare och det tycker jag låter jättebra!





Det är något inom mig som jag känner mig orolig över. Min kropp har fått mer näring än på länge. Jag har till och med fått tillbaka lite grann av mina flytningar. Jag vet att det kanske inte något man skriver om egentligen men jag känner mig orolig. Tänk om näringen har gjort att min kropp har gått upp massor i vikt i smyg. Jag har trotts allt inte vägt mig på ett tag. Sist jag vägde mig så var jag säker på att jag hade vätska i kroppen för den visade mer än vanligt.
Det kanske är för att jag har börjat slappna liiite grann med maten. Det blir en aning mer i skolan till lunchen.
 Men det är inte jätte stora skillnader. Jag tar ju fiskolja med omgea3 på morgonen också. 1 kapsel.
Kan den ha påverkat min kropp och satt igång mina flytningar helt plötsligt?
Visst är jag glad för min kropps skull att den verkar må lite bättre men jag inombords vill bara svälta mig för att känna mig ren och fräsch. Jag vill se när min mage går innåt igen!

Det är mycket småsaker som händer hela tiden. Inte så märkvärdigt egentligen, mest läxor och prov. Den här veckan har jag knappt hunnit sätta mig vid datorn!
Igår till exempel efter ett prov som jag har gått och oroat mig för i två veckors tid så pratade jag med min klassföreståndare, HOn har varit borta från skolan under åttan och hon ville veta hur jag mådde osv.
Jag berättade lite om vad som hände i åttan och hur det är just nu.
Hon sa att nu i 9:an prestrerar jag så sjukt mycket mer än i 7:an. Att det är en stor skillnad. Hon sa faktist att hon inte tyckte det var så bra för jag borde verkligen inte ha så höga krav jag har på mig som jag har nu.
Hon tyckte att jag borde tänka på hälsan mera, än på läxor och prov.  Hon sa också om att det är OKEJ om jag skippar en läxa eller ett prov någon gång om jag känner att jag inte orkar plugga. Hon tyckte att jag skulle göra det om jag kände så.
Det är skit skönt att höra, fast även om jag vet att jag aldrig skulle tillåta mig det!


Kommentarer
Postat av: stars in heaven

Gumman försök att inte oroa dig. Det har säkerligen inte skett några stora förändringar. Om någon alls?

Kanske är du så orolig att du inbillar dig det, att det skulle ha hänt jätte mycket?



Bra att kuratorn verkar bra! Hoppas ni kommer fram till bra saker. Och att du verkligen känner att du kan lita på henne. Bra att hon även ska sammarbeta med din mamma och behandlare!



Jag förstår hur du känner angående dina flytningar. Men det behöver absolut inte betyda att det har hänt något med din vikt. Och jag tror inte att Omega 3 kapseln har gjort skillnaden. Men det är bra att du äter sånna (det gör jag med) för dom gör säkert mycket nytta!



Precis, försök att inte ha så höga krav på dig själv. Du går ju bara i högstadiet.



Kramar<3

2008-09-27 @ 13:10:06
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0