Friskis&Svettis

Det går lite upp och ner för mig. Inte med maten, men med humöret. Ibland är jag glad och ibland depp. Men det kanske är så det ska vara?
Jag har iallafall en känsla av att snart vill jag ha en förändring. Snart kommer tankarna börja spöka riktigt mycket och jag kommer att börja gå ner i vikt igen. Det skulle faktiskt inte förvåna mig, för det har hänt tidigare, som förra våren.
Men det är väll då jag måste bita ihop, för nu har jag ju byggt upp så himmla mycket. Saker som vore synd att  förlora igen,mina vänner till exempel och variationen av mat. För bara några månader sedan skulle jag ALDRIG ha stoppat i mig ett bröd som innehöll 108 kalorier, nu äter jag det nästan varje dag.

Och idag ska jag på Friskis&Svettis för första gången. Det ska bli intressant och jag hoppas verkligen att det är kul så det finns någon sport för tillfället att hålla på med. Många säger att träningens resultat syns efter bara någon månad, om det är sant eller ej det vet jag inte. Men det vore ju rätt bra för jag vill se vältränad ut. Och smal.
Ska dit med två kompisar som brukar träna där, jag hoppas verkligen att jag tycker det är kul så jag kan bygga upp vänskapen med dom lite mer.

Idag har jag varit hos en läkare på äs-enheten. Jag har inte skrivit om det så mycket men jag har ganksa mycket problem med magen. Den sväller upp och blir gasig. Det började typ när jag var 10-12 år men de tidigare läkarna jag har gått till har inte tagit det så seriöst. De har trott att jag käkat för lite/mycket fiber osv.
Men äs-enheten har verkligen brytt sig, vilket känns bra. För min mage är verkligen ett stort problem för mig.
Läkaren jag var hos skrev ut tabletter mot gaser, så nu får jag hoppas att det fungerar! Hon hade också misstankar om laktos, och jag ska ta ett blodprov och se om jag har det.
Nej, jag måste säga att det känns bra o ha varit där. Jag hoppas innerligt att jag får slut på mina magproblem!

Ska inte väga mig på typ 3 veckor enligt äs-enheten. Jag vet i fan om jag kommer klara det.
Jag kommer nog att väga mig hemma även fast jag inte får det. Så får det bli, för tänk om jag rusar upp i vikt? Det skulle inte förvåna mig eftersom de senaste gångerna går jag upp typ ett halv kilo i veckan. Jag hatar verkligen det. Min kropp är så fet och glupsk!


Kommentarer
Postat av: stars in heaven

Vännen jag hoppas innerligt att dom kan hitta felet med din mage.

Och du, du är inte fet!

Kram

2009-04-07 @ 10:00:19
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: Louise

Det är ju det som är så knäppt. Att jag inte kan dricka mjölk som är så nyttigt, men jag kan äta godis ibland trots att det inte innehåller nånting bra :s Men i alla fall, det ÄR nyttigt och jag ska banne mig lära mig att dricka det igen!



Nää, det var det jag tänkte. Ibland måste jag verkligen räkna minsta lilla matbit som kommer in i kroppen, men ibland är det tvärtom... Jag kan nästan gå och småäta för att det känns som att det inte spelar så stor roll! Och ja, det får mig att känna mig friskare och friare :)



Men de flesta känner nog som du gör ändå. Har du haft någon dag när du inte alls har brytt dig om att räkna kalorier?



Kul med friskis, hoppas det går bra för dig!



Ps. Jag håller med tisa, du är absolut inte glupsk eller fet. TVÄRTOM!

2009-04-08 @ 19:32:54
URL: http://ettfrisktliv.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Tack :)

2009-04-11 @ 21:42:38
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0