En bra helg hos pappa

Först främst innan jag skriver ett snabbt blogginlägg ska jag tacka er för att ni skriver peppande kommentarer! Det gör mig glad (och lite hungrig men det beror nog på middagen). Det betyder iallafall mycket för mig!

Idag har det varit en bra dag. Även om lektionerna har varit långa så har jag lärt mig en hel del, vilket gör att det blev en bra dag. Imorgon är jag nervös för då har vi nationella proven i svenska. Visst har jag inget problem med svenska och det är bara någon slags läsförståelseuppgift vi ska göra, men ändå blir man rätt nervös just för att det är prov. Så idag ska jag gå och lägga mig en timme tidigare för att vara på alerten!

I helgen var jag hos pappa. Det var helt okej att bo där den här helgen. Inget bråk eller iskall stämmning. J var till och med så snäll så hon gav bort kylie minogue (stavning?) parfymen. Pappa gav mig en dataskärm som han inte hade någon användning för, och det är skitbra och stor. Nej, jag måste säga att det där var en bra helg.
Jag har också varit på ett disco inne i stan. Mina kompisar skulle dra dit och jag hängde på. Egentligen har jag aldrig velat göra det sen jag blev sjuk, då har det alltid frestat att sitta hemma och glo på tv och käka kvällsmål. Men nej, jag trotsade den tanken och övertalade mig själv att det skulle bli kul. Vilket det blev, fast inte så jättekul men det kanske var för jag inte var van. Innan jag blev sjuk älskade jag att gå på partaj och ragga killar.
Sen har jag också varit och sett  prämiären I taket lyset stjärnorna. Den var bra, men jag tyckte inte den var så bra som alla recentioner har skrivit om.

Och igårkväll tog mamma bort teskedsmåttet när jag skulle bre smör på mackan. Jag bröt ihop men samlade mig sen och bredde på det där jävla smöret. Samma sak hände imorse, då hade det försvunnit helt och hållet. Visst kom det tårar men jag klarade det.

Nej nu hinner jag inte skriva mer. Imorgon är det nationellaprov och jag måste käka kvällsmål nu så att jag inte går och lägger mig försent.

Kommentarer
Postat av: stars in heaven

Precis gumman du klarar det, HEJA HEJA :)

Även fast det känns jobbigt att inte ha teskedsmåttet. Kan du känna att det samtidigt är en lättnad?



Skönt att det kändes bra hemma hos din pappa i helgen. Och att även J var snäll.



Att du sedan gick på fest tycker jag att du gjorde helt rätt i. Du skrev att du tyckte att det var kul, men inte jätte kul. Men att det säkert berodde på att du är ovan. Det tror jag med faktiskt, att det hela berodde på att du är ovan alltså. Strongt gjort Cornelia!



Och du lycka till på nationella provet imorgon.

Ta bara det lilla lugna så kommer det att gå galant!



Kramisar<3

2009-02-02 @ 23:48:42
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: Joanna

ååh va härligt! du har ju haft en toppenhelg och kmr du ihåg att jag sa att du skulle klara det tredje steget oxå (teskedsmåttet)? jag sa ju det!! :D du är ju grym tjejen! fan du klarar ju allt. dela med dig lite av skillsen ;D

lycka till med proven!

kramar

2009-02-03 @ 10:06:42
URL: http://livetsomjoanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0