:(

Det sved när jag såg siffrorna på vågen idag. 4 hg upp. Mer tänker jag inte skriva. Men jag blir orolig att det ska fortsätta i den här takten, jag är normalviktig och jag går nästan upp ett ½ kilo i veckan. När kommer det sluta egentligen? Tänk om det aldrig tar stopp liksom. Jag kanske hinner bli riktigt jävla superfet innan mina behandlare kommer på det? :(

Och sen blir jag arg. Jag försöker kommentera andras bloggar men det funkar inte att skicka någon kommentar. Det är något fel på servern, och det är inte första gången det händer. Det händer ofta. Kan det inte bara funka så slipper jag det problemet?

En sak som var positivt idag var att det kändes som det gick bra på nationella proven i svenska, läsförståelse. Den var hur enkel som helst, det vara bara jobbigt att svara på alla frågor från en text i typ 1½ timme. Efter det kändes min hjärna hjärntvättad. På torsdag är det ett till. Det skriftliga provet och det håller på i 2½ eller 3 timmar. Man ska antingen skriva en berättelse,krönika eller tidningsartikel. Man vet inte vilket det blir än men mina krav på mig själv är iallafall höga. Det måste bli bra!

Nej nu ska jag , fettot gå och se på de pinnsmala tjejerna på topmodel.

Kommentarer
Postat av: Louise

Ja det tycker jag också :) Och det som är kul är att det inte finns något rätt och fel - bara olika åsikter!



Jag tror absolut inte att du kommer att bli superfet innan någon upptäcker det. Sålänge du äter som du gör nu kommer det aldrig att gå... För om man följer sin kropps signaler, äter när man är hungrig och tuggar ordentligt kommer kroppen att hitta sin optimala vikt och hålla sig där. Din kropp vill inte bli fet, vad skulle den tjäna på det?



Kul att det gick bra nationella! Men du, ha inte för höga krav på dig själv för det hjälper ändå inte. Ett prov är inte hela världen så fokusera bara på att hitta ett ämne du känner att du kan skriva mycket om så löser det sig :)

2009-02-04 @ 13:17:47
URL: http://ettfrisktliv.blogg.se/
Postat av: emelia

men du, du vet att du inte blir lycklig om du är underviktig. Det finns inga fördelar alls.

Håret blir fult, du blir trött, hyn blir ful, du kan skada dig lätt, inte träna, du kan inte gå och fika med dina kompisar, du kan inte göra spontana saker. man kan inte vara normal.

Du gör inte din skönhet rättvisa.

Tänk på att du ska leva länge länge till, tänk inte bara på nuet i tillfället. tänk på att ditt hjärta ska kunna gå länge till.

Man vill ju vara hälsosam men man är faktiskt inte hälsosam när man är underviktig.

Sätt utt ditt såkallade staket lite och se vad som händer :)

man märker ingen skillnad på några kilo hit eller dit.

Kämpa på.

Kram

2009-02-05 @ 10:14:52
URL: http://thethinginme.blogg.se/mylonleywords/
Postat av: Louise

Vad bra att vi är två om det :) Det är faktiskt inte kul att svälta/banta, man blir bara på dåligt humör och för trött för att orka göra något. Nu är jag visserligen sjuk så jag orkar ändå inte göra något, men det är ju en annan sak :P



Jag känner likadant, men ändå inte. Jag vet ju att jag inte behöver gå ned i vikt, men det skulle inte skada om min mage var lite plattare, om man säger så ;)



Tack så mycket. Jag tror faktiskt också att jag kommer att bli frisk. Tillslut. Och du också för den delen!



Kram på dig <3



Och förresten, siffror är bara siffror. De betyder egentigen inte något!

2009-02-05 @ 16:11:34
URL: http://ettfrisktliv.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Bra att det kändes som nationella gick bra!

Kramis<3

2009-02-05 @ 22:02:55
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Jag trodde inte heller att jag skulle gilla det faktiskt. Men det gjorde jag, så jag rekommenderar det :)



Jo det var jätte trevligt!



Hoppas allt är bra med dig.

Kram

2009-02-09 @ 15:43:51
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0