Sälen

Sportlovsveckan har varit rätt bra. Jag har haft fullt upp varenda dag och tiden har susat förbi som ingenting hade hänt.
Jag kunde också slappna av för jag hade faktiskt inte gått upp ett enda hekto på en vecka! (?!).
Nu är det inte lika bra när jag vägde mig idag på ätstörningsenheten. Jag skäms så mlt över min ständigt nya vikt :(

På torsdag gäller det. Då ska jag åka med klassen till SÄLEN! Jag har aldrig varit där förut och jag kan tänka mig att skillnaden på backarna här i örebro och i sälen är en VÄLDIGT stooor skillnad. Är lite orolig hur det hela ska gå, speciellt med maten. Ska ta med mig extra näringsdrycker ifall det skulle krisa sig med någon måltid. Vi kommer nästan hela tiden att få mat, men man undrar ju vad det kan vara. Korv med bröd skulle jag aldrig röra liksom. Då kanske näringsdryck eller restaurangbesök är lösningen i mitt fall?
Ni får önska mig lycka till i sälen. Jag ska nog hålla mig till gröna, blåa och möjligtvis de röda backarna. De svarta ska jag inte ens vända blicken till, hehe. Min kropp har liksom inte vant sig vid alla dessa backar än, jag blir rädd bara jag åker i en barnbacke ^^ .  FAST när jag åkte för andra gången i Storstenhöjden åkte jag faktiskt mest röda backar, så dåkigt är jag ju inte :D


Och sen idag var jag på äs. Tänkte inte skriva så mycket om det, men jag har gått upp i vikt. 5 hekto som VANLIGT :(
Men nu får det fan vara stopp på det. De bestämde att jag skulle sluta med n-dryckerna helt nu. Sista klunkarna blir väll på torsdag när jag är i sälen. Fast jag förstår inte... de la inte till någonting som kompesation. Är de knäppa eller? Jag har fortfarande problem med att komma upp till 2000 kalorier, minus 300 kalorier och det blir ännu mer problem. Jag blir upprörd och ledsen :(
Jag sa att jag skulle försöka äta lite mer på lunchen även fast det är svårt. Tallrikarna är så små och det ser ut som man tar värsta jätteportionen fast man ibland tar för lite. Jag undrar ibland vad mina kompisar egentligen tror om mig när min tallrik är proppfull och inte deras? Den tanken plågar mig varje dag. Jag brukar skynda i mig maten för att det inte ska se ut som om jag är gluppsk eller matälskare... eller något liknande.

Nej nu ska jag inte fortsätta skriva. Måste ner o äta som vanligt.
Hoppas alla ni har det bra, jag försöker läsa många av era bloggar men jag måste erkänna att jag ofta inte hinner riktigt.

Kommentarer
Postat av: isa

åh, lycka till & ha det så kul i sälen.

det kommer gå bra!

kram.

2009-02-25 @ 01:43:57
URL: http://isan.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Ha det så bra i Sälen!



Jo visst kan jag säga ärligt hur det är. Men det är ju inte alla tillfällen som passar, om du förstår vad jag menar?



Kramis<3

2009-02-25 @ 10:16:02
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: Louise

Ja visst gör det. Och faktum är att jag faktiskt tror på mig själv, jag tror att jag kommer kunna bli så frisk till sommaren!



Okej. Jag väntar med spänning ;)



Ha en skön söndagkväll (om du hinner läsa det här ikväll alltså. annars får du hade skönt i alla fall!) <333

2009-03-01 @ 18:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0