Hungrig all the time :/

Jag är hungrig nästan hela tiden. Mest på kvällarna, vrålhungrig en timme efter middagen. Jag fattar noll, jag har kämpat och kommit upp till det kaloriintaget jag brukade äta innan de tog bort näringsdrycken, men ändå svider det i magen.
Vad är det för fel på mig? Kanske har jag fått i mig mindre av kolhydraterna sen de tog bort näringsdryckerna? Detkan vara så, eller kanske fettet. Det kan man också hålla sig mätt länge på.
Är det någon som har någon aning om varför min mage är konstant hungrig? Jag får ändå i mig runt 1800 kalorier på en dag.

nej nu ska jag gå och se de nya avsnittet av Mia o Klara :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

1800 är egentligen lite för lite tror jag :o/



i "mattillåtet" tror jag också att det stod att om man är hungrig efter att man ändå har ätit, kunde man ha brist på något, om det nu var salt eller ngt annat minns jag inte.

2009-01-25 @ 21:51:08
Postat av: Louise

Ja, det var verkligen skoj att dansa jazz :D Hur går det för dig på din dans?

Men du har ju redan ändrat designen på din blogg! Hur gjorde du, gick du in på någon speciell hemsida eller så?

Och förresten, jag har sett ditt mejl. Svarar på det i veckan nån gång :)



Ha det bra <3

2009-01-25 @ 22:16:28
URL: http://ettfrisktliv.blogg.se/
Postat av: Amandah

Att du är hungrig kan ju bero på att din kropp har fått upp förbränningen och skickar ut en massa signaler till dig!

Jag känner igen mig nämligen, är man så hungrig, kan det bero på att man exempelvis har tagit liite mindre här och liite mindre där, sen räknar man kcal på "det säkra sättet", hellre lite i överkant än tvärtom, och så lurar man sig själv, om du förstår vad jag menar?



PUSS<3

2009-01-25 @ 22:31:21
URL: http://detminstajag.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Din förbränning (som Amandah redan skrivit) har kanske kommit igång igen. Och kanske är det så att du inte riktigt kommer upp i det kaloriintag som du ska än (1800kcal är ju lite för lite) och som jag fattat så är du dessutom ganska aktiv?

Men var inte rädd, det är inget fel på dig. Försök att lyssna på kroppens signaler så ska du se att det kommer att kännas bättre(detta ska väl egentligen inte komma ifrån mig, men idag får det göra det! :)



Svar: Jo precis det kan jag ju.



Sköt om dig!

Kram

2009-01-26 @ 01:03:43
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: Joanna

jag tyckte att det var lite konstigt att du är så hungrig, för jag trodde du åt fullt normalt nu. men 1800 kcal/dag är inte tillräckligt! säkert är det därför du är hungrig. en stillasittande människa behöver 2000-2200 kcal/dag för att kroppen ska klara av att arbeta - alltså andas och sånt. om du dessutom går, cyklar, springer, shoppar, tränar mm så behöver du ju mkt mer!

2009-01-26 @ 16:00:30
URL: http://livetsomjoanna.blogg.se/
Postat av: Joanna

svar: jo jag förstår det. eller både och. jag tror att jag inte orkar plugga för att mitt humör är på botten. för att jag inte har lust med något. för att jag är ledsen, arg och har ångest.



äta mer och nyttigt är såklart bra.

men jag kan inte släppa att jag vill bli smal :(

2009-01-28 @ 09:41:18
URL: http://livetsomjoanna.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Jo nästa gång ska jag försöka gå på psykologin. Eller rättare sagt jag får nog tvinga mig, annars kan det nog bli svårt att komma igen.



Först sa ju min behandlare också det, att jag borde ha någonting att göra. Någon ny hobby, jobb eller så. Men nu efter allt som har hänt menar hon att jag är för instabil psykiskt för att klara ett jobb. Så hon säger att jag ska försöka att hålla fast i det jag håller på med.



Hur mår du då?



Kramis

2009-01-28 @ 12:07:48
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: Umma

Jag tror det tar mycket längre tid än vad man VILL tro för ens kropp att justera sina hunger/mättnadskänslor. Den vågar inte lita på att man tillför den det den behöver och agerar därmed genom att sparka bakut. Jag har upplevt samma sak som dig men jag kan lova dig att det går över. Det gör det.

2009-01-28 @ 21:53:15
URL: http://umma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0