Showdans!

Tänker inte skriva något jätte långt blogginlägg idag även fast det var rätt länge sen jag skrev.
Är inte lika depp för min vikt längre, visst känner jag mig tjock men jag tänker lika mycket på det. Vilket är jätteskönt, de första dagarna var väll rätt piniga.

Är faktiskt till och med lite glad idag. För gissa vad jag har börjat på som jag har nämnt i något annat blogginlägg?
Jo jag har börjat på dans : )  Showdans på söndagar.
Första gången var idag och jag hade verkligen ingen lust. Det var nog för jag skulle dit själv och allt var helt nytt och ofrämmande, men det gick jätte bra. De flesta var nog ett år yngre än mig. Det var kul!

I lördagskväll var jag hos en kompis som fyllde år. Hade tagit med mig kvällsmålet dit (drickyoggi och en frukt) och till middag åt vi kyckling o potatis. Det gick jättebra. Men vi fick efterrätt vilket jag inte var beredd på. Och när dom dukade upp vågade jag inte riktigt säga emot. Tur nog var det en vanlig enkel fruktsallad, så jag åt den! Ingen ångest alls, även fast det var lite extra. Men jag såg det som en komposition för det blev ingen mjölk till middagen som jag vanligtvis brukar dricka hemma.

Imorgon börjar skolan igen och på tisdag är det ätstörningsenheten. Men jag ska inte dit den här gången, utan det är mina föräldrar. De ska snacka OM mig tror jag, de tycker inte jag någon motivation. Jag måste hålla med dom, men de ska veta att jag kämpar med den där jävlans maten varje dag. Det är inte så enkelt!
Och i julas gjorde jag framsteg (dressingen och brödskivan) och det berättade jag för dom i tisdags. De såg ut som de skulle hoppa ur stolen.
Men usch, jag vill inte att de snackar om mig. Jag är för värdelös för det!

Kommentarer
Postat av: Carita

svar: aw cutie, taack så jättemycket! :* men du, dina lår är långt ifrån feta och jag tycker verkligen att du borde köpa ett par jeans. :) du är så fin. puss! <3

2009-01-11 @ 21:28:22
URL: http://minicookie.blogg.se/
Postat av: Amandah

Visst är det svårt att hitta motivation, men tänk på dansen, på vännerna, på skolan ! Om du inte kämpar för att bli frisk, kämpar du inte heller för ett friare liv. Var inte du inne på att läsa ett gymnasium dit du skulle tvingas flytta? Är inte det värt att kämpa för?

Du är bäst, fortsätt, för du är värd ett bättre liv !<3

2009-01-11 @ 23:13:04
URL: http://detminstajag.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Kul att du började på dansen :)

Showdance har jag också testat på faktiskt. Rätt okej faktiskt måste jag säga! :) Även om mina ben orkade hänga med så länge.



Bra att du hade det trevligt hos dina kompisar!

Och att du åt fruktsalladen.

Du kommer att fixa detta vännen!

Kramis<3

2009-01-12 @ 17:08:53
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: Joanna

ååh det låter ju som att det går jätte mkt bättre för dig nu! gud vad härligt, det är faktist jätte kul att få läsa :D

och showdans är verkligen jätte roligt! det var det första jag började dansa och sen den har jag ju varit fast hehe :)



jag har bytt blogg om jag inte har sagt det förresten :) kramar!

2009-01-13 @ 13:32:07
URL: http://livetsomjoanna.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Jag började läsa psykologi idag faktiskt :)

Kramis

2009-01-13 @ 16:52:41
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: Joanna

svar 1: jo jag går ner i vikt. och äter inte så mkt att jag får ångest nu när jag e sjuk iaf, för man e ju inte så hungrig då. det känns skönt att slippa ångest! men jag har inte vägt mig på typ 4 dagar tror jag. skulle vilja se om jag gått ner i vikt.

men jag har bestämt mig för att jag ska söka till Mando lr nått liknande innan jag gått ut gymnasiet, fast först vill jag bli smal. men nån gång måste jag ta tag i all ångest, spyande och hetsande. fast jag har inte spytt på hela år 2009 och inte direkt hetsat tror jag, fast jag har ätit mkt - sådär så att jag får ångest :/



svar 2: jag skulle inte vilja kalla min farsa elak, för egentligen är han väl en bra människa. han är ju inte ond lixom. men han kan vara jävligt respektlös och han kan aldrig se att han har gjort fel eller be om ursäkt. jag orkar inte med att han får behandla en som man vill. så jag tror att min morsa ska ringa honom idag och säga att jag vill flytta till henne på heltid (för jag får inte prata med honom. jag får inte säga något).

hoppas det blir bättre.



var det du som oxå hade problem med din pappa?

2009-01-15 @ 09:41:47
URL: http://livetsomjoanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0