svårt att öka på egen hand

Idag är jag helt slö. Orkar inte plugga eller någonting, kanske inte så konstigt för det är det enda jag typ har gjort hela veckan. Snart är det helg och jag är lite förvirrad. Har lovat kompisar att vara med dom men jag har glömt bort när och med vilka. Ehe, jag är inte en sån person men på senaste tiden har allt varit stressigt och förvirrat.

Jag var på äs i tisdags. Det var första gången jag åkte hem utan tårar.
Mina behandlare och jag hade ett bra samtal och det har typ aldrig hänt. Eller det har aldrig hänt.
Visst var det skitjobbigt och jag kände att gråten var i halsen där inne i rummet med mina föräldrar och behandlare, men när jag kom ut från själva äs-huset kändes det ingenting inom mig. Varken glad eller ledsen. Och jag som alltid brukar skynda mig ut för att mina tårar inte kan hållas igen. När jag såg siffrorna på vågen blev jag inte ens besviken eller ledsen. Det är som om jag har accepterat det mer. Jag antar att det är rätt bra?
Men vågen visade inte heller så mycket, har gått upp 2 hg på två veckor, alltså 1 hg i veckan.
 Jag var faktiskt chockad och jag kände en lättnad. Det var mycket bättre än 1 kg på två veckor om man säger så!!!
Vi kom fram till, eller dom kom fram till att vi skulle plocka bort en näringsdryck (dricker 2).
Jag sa till dom, som jag länge har varit upprörd och orolig över att jag inte ens kommer upp till 2000 kalorier på en dag och sen nu ska vi ta bort ännu en näringsdryck, jag kommer att vara i svält igen om de ska plocka bort en stor del av mitt intag.
Konstigt nog lät det som om det var mitt fel när jag sa att jag inte ens kommer upp till 2000 kalorier.
Haha ni kanske också tycker det är mitt fel att jag inte käkar mera, men det håller jag inte med om!
För de vet att jag inte klarar av att öka intaget med mat av mig själv, jag måste ha någon som gör det åt mig, annars går det inte.
De la till en macka på morgonen istället för n-drycken, och jag måste själv försöka öka mera med småsaker.
Har redan börjat göra det och det är faktiskt rätt skönt, har till exempel bytt flingsort till en som innehåller lite mer kalorier.
Jag har börjat dricka mjölk i skolan också.
Alla det här småsaken och att komma upp till så mycket jag åt innan det tog bort näringsdrycken är skitsvårt.
Det blir ändå för lite mat. Och det gör mig oroligt, jag har en känsla av att jag kommer gå ner i vikt igen.

Och nu, just nu är jag hungrig. Det är JÄVLIGT konstigt. För jag har dessutom ätit pasta till middag och det svider i magen. Jag mår dåligt på grund av det,  jag är oroligt att min kropp inte har fått den näringen den ska ha.
Och jag kan inte ändra på det, för jag är inte tillräckligt frisk för att äta något extra :/
Jag kanske måste ta steget och göra en såndär toast som jag åt fast som var så förbjudet?
Nej vad tänker jag på? Varför har jag blivit så konstig? Och på senaste tiden har jag fått ångest över att jag äter för lite, ska det verkligen vara så?!

Kommentarer
Postat av: Amandah

Jag tycker verkligen att du är helt fantastisk som är så ärlig! Dock förstår jag inte vitsen med att de ska ta bort en nd när de vet att du inte kommer upp i den mängd du behöver?!

Att du känner att du äter för lite är faktiskt ett jättebra tecken, äntligen har din kropp börjat ge ut signaler igen, du måste bara våga lyssna till dem!



PUSS<3

2009-01-22 @ 20:46:35
URL: http://detminstajag.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Oh vännen det är inte alls konstigt att du får ångest av att äta för lite. Det är bara ett gott tecken. Cornelia jag är så glad för din skull<3



Kram

2009-01-22 @ 21:53:27
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: Joanna

du ska inte behöva få ångest alls, över någonting!

men om du är hungrig så tkr jag att du istället för att känna ångest ska ta och äta något. de där toastsen låter goda :)

2009-01-23 @ 16:49:55
URL: http://livetsomjoanna.blogg.se/
Postat av: Louise

Ja det ska vara så! Vet du att det låter verkligen som att du är på bättringsvägen? Det hörs att du börjar få många kloka tankar och inser att du måste ta hand om din kropp ordentligt. Kämpa på och våga lita på dina friska instinkter <3

2009-01-23 @ 20:00:15
URL: http://ettfrisktliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0