En gammal vänskap har blommat upp

Om det är någon som har märkt har jag försökt designa om min blogg lite grann! Är inte riktigt klar men fattar inte hur man lägger upp bilder, ni vet längst upp på bloggen ( där det står Cornelias blogg).
Är det ngn som vet hur man gör  och som skulle kunnna snällt förklara för okunniga jag? ^^


Idag var jag med en gammalkompis som jag inte träffat på typ 3 år! Var rätt nervös innan, är inte så van att träffa nya kompisar själv. Eller jag har ju mina andra kompis F, men henne är jag ju så van vid att vara med så det är inte jobbigt.
Jag kunde heller knappt sova, låg och tänkte på hur vi skulle träffas osv.
Men när jag träffade henne utanför en restaurang så började vi skratta och krama varandra.
 Hon fällde en tår också! Hehe, och det första vi gjorde tillsammans var att gå in på H&M och prova behåar.
Haha lite konstigt igentligen, första gången vi träffas! Men det läskiga är att det kändes som vi hade känt varandra under de 3 åren vi inte träffats. På onsdag ska jag vara med henne igen! Jag är så glad över det!


Jag undrar inte om jag börjar komma på fötterna igen. Har varit så inlåst här hemma och bara tänkt på mat. Under jullovet  har jag varit med kompisar istället.
 Det skulle jag aldrig ha orkar för ett år sedan då jag vägde 42 kg och hade ett BMI runt 15 någonstans. Men jag är tacksam, det är jag. För villken tur jag har haft som träffat min gamla bästis igen och att jag har andra kompisar som vill vara med mig. Tänk att det trodde jag inte när jag gick på jullov och inte kunde jag föreställa mig att jag skulle frivilligt äta något som varit så förbjudet en gång i tiden (eller som fortfarande är fast mindre).
Det ända som jag mår dåligt över det är min kropp. Men det går lättare när man är med kompisar, jag fattar inte att de accepterar mig även fast jag är tjock. Sen har jag inte tid att må dåligt, iallfall inte dom dagarna jag är med vänner.
Jag vill inte att dom ser mig ledsen, känns så dumt på något sätt. För mycket uppmärksamhet.
Nej jag måste nog säga att jag mår bättre. Rätt bra faktiskt. Det ända som tynger ner mig det är nog min kropp, vissa dagar är hemska men andra dagar är det bättre.

Kommentarer
Postat av: Maj

Om man har haft en väldigt bra kompis så glömmer man dom inte i första taget. Man kan vara ifrån varandra hur länge som helst, men fortfarande känna kemin mellan varandra. :)



Glad över att du börjar må lite bättre!! :)

2009-01-04 @ 00:18:02
URL: http://majjohansson.blogg.se/
Postat av: Amandah

Jag känner igen mig i det där, eller, är i exakt samma sits. Mår ganska bra, men det är kroppen som förstör. Dock vet jag att du är jättefin, och är överlycklig över att du går åt rätt håll,fortsätt så ! puss<3

2009-01-04 @ 00:38:01
URL: http://detminstajag.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag känner likadant. Förutom hetsätningen så är det kroppen som tynger ner en och gör att man känner sig så ful och värdelös. Men när man är med kompisar eller går i skolan eller andra saker så kan man ju göra precis det man vill, även om kroppen ser ut som den gör. Så då tänker man inte på det så mycket.



Jag vart jätteglad över att läsa alla framsteg du har gjort på senaste tiden. Det känns verkligen som att du har chansen att bli frisk nu. Fortsätt ge anorexin käftsmällar medans du är igång :)



Förresten så ska jag svara på ditt mejl snart. Så fort jag har tid! :)



Puss och Kram

Louise <3

2009-01-04 @ 18:50:00
URL: http://ettfrisktliv.blogg.se/
Postat av: Louise

Jo, men hon säger att min mamma (pappa brukar lämnas utanför sådana diskussioner) ska hjälpa mig. Vi skulle komma överens innan hur mycket jag ska äta och att hon plockar undan godiset (eller vad det nu är) när det räcker. Fast det är ju bara att glömma, för ingen märker någonting här hemma om jag hetsäter och jag tror inte direkt att det är någon som kollar mig heller. Så jag känner inget stöd eller förtroende för mina föräldrar och därför tycker jag att det känns bäst att försöka klara det själv.



Men det är ju som du säger. Att äta på regelbunda tider (och tillräckligt) gör att det mesta suget försvinner. Jag ska försöka göra det i fortsättningen (det har ju inte varit så lätt såhär när det är lov och vi har varit borta på semster).



Ha det bra! Och förresten så är du ju jättesöt. Det syns ju på bilden (som du postade förut) att du inte är ett dugg tjock och jag tror att många tycker att du är superfin :)



<3

2009-01-04 @ 21:00:25
URL: http://ettfrisktliv.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det kommer bli dösnyggt när en header kommer upp ^^



Om du har tid, kan du kommentera på min blogg om jag ser mest fin ut i ingen lugg, snelugg eller lugg? Thanx på förhand ♥

2009-01-04 @ 21:02:09
URL: http://jennypennanstar.blogg.se/
Postat av: Maj

Jag kan inte förklara hur man gör, men gå in på denna länk : http://www.designadinblogg.se/ där får du hjälp med det mesta! Header är ganska så lätt att göra, :)

2009-01-04 @ 21:07:08
URL: http://majjohansson.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hej! Kolla in min fotoblogg, värd ett besök:) Tack!

2009-01-04 @ 21:14:50
URL: http://picturesofme.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Oh vännen jag är så otroligt glad för din skull! <3

Kram

2009-01-06 @ 13:17:22
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0