Trött

shit vad trött jag är just nu. Det var riktigt riktigt länge sen jag var såhär trött. Om klockan hade varit lite senare skulle jag omedelbart gå och lägga mig. Men jag kan inte det, på grund av att jag måste äta kvällsmål först. På lördag ska jag nog försöka sova ut, iallafall till klockan 10. Den här helgen har jag inte fullt upp som jag har haft de andra helgerna har sen i julas. Men man vet aldrig, kanske jag hittar på något.
En sak som är säkert är att jag ska dansa på söndags kväll. Men det är inte show dans som jag började på för några veckor sen. Den la nämligen ner för vi var för få i guppen -.-
Jag ville så gärna börja dansa så jag hoppade in i en annan grupp som dansar street dance. Jag antar att jag får lite att ta igen men det går nog bra, de är nybörjare allihopa och så nybörjare är jag egentligen inte.

Var på ätstörningsenheten. Den här gången kom det tårar. 1-2 hg upp på en vecka, visst kanske det inte är så mycket men för mig är det tillräckligt. Så kändes det iallafall för mig. Kan min vikt inte bara stanna snart`Jag har ett BMI på 18,8 :(
Men en sak fattar jag inte, sen jag slutade för någon vecka sen med n-dryckerna så har jag varit konstant hungrig. Men trotts det så har jag gått upp i vikt.
Okej jag kanske inte ska dra några slutsatser för nu slog tanken mig att jag drack rätt mycket örtvattten innan jag åkte till äs. Det var inte med flit utan det gjorde jag för att jag hade så jäkla ont i halsen och var förkyld. Jag hoppas att det är därför jag har gått upp i vikt. Eller så måste jag bara acceptera det :/
Fick tre uppgifter jag måste träna bort från min förbjuden lista.
1. Sluta att mäta smör i tsk-måttet.
2. Byta ut min lättfil med 0,5 % fett till en som har 3%
3. Äta en knäckemacka i skolan om jag känner att det inte blir tillräckligt med mat.
Jag har bara klarat en av uppgifterna. Men de brukar inte ha så många samtidigt. Okej, att äta en knäckemacka är inget förbjudet, eller jo , bara när det går över mitt kaloriintag som det aldrig gör. Den uppgiften är inte så svår, den tycker jag bara är bra faktiskt.
Det är väll filen och tsk-måttet som är jobbigt.  Filen har jag redan käkat  en gång och nästa gång borde jag klara det bättre, men tsk-måttet tänker jag inte ändra på just nu. Jag är hemma hos pappa och där är det inte så kul att få ångest.
Nej, det är ett helvette. Allt  ångest sugs in då och så kommer det ut på söndag kväll då jag åker till mamma. Nix, inte nu i helgen iallafall.


Hoppas ni har det bra!


Kommentarer
Postat av: Joanna

du har redan klarat två av dina mål - grattis :D du står ju på vinnarsidan (2 av 3!). du kmr klara det sista oxå :D kolla bara alla framsteg du gör. det är ju nästan bara framsteg man läser om i din blogg nu :) <3

2009-01-29 @ 20:40:27
URL: http://livetsomjoanna.blogg.se/
Postat av: Carita

du kommer att klara det, sötnos! <3

om det är till något stöd/pepp så mätte jag upp exakt allting förut. teskedsmått, kryddmått, decilitermått.. men nu mäter jag inte upp någonting alls, förutom havregrynen till gröten - och det endast för att få rätt konsistens. puss! :*

2009-01-29 @ 22:50:28
URL: http://minicookie.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Gumman vilken kämpe du är. Du peppar mig lite ska du veta!



Synd att det inte blev någon showdance. Men streetdance låter ju faktiskt också ganska kul :)



Kämpa vidare.

DU KAN

DU KAN

DU KAN



Kramiiis <3

2009-01-30 @ 12:14:52
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: Louise

Vad duktig du är Cornelia! Ville bara påminna dig om det :)

2009-01-31 @ 18:52:20
URL: http://ettfrisktliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0