Förbjudet bröd

Jag hade det riktigt bra i Sälen. Bättre än vad jag hade trott och jag hade inte behövt oroa mig särskillt mycket med maten.
Vi fick nämligen buffe till lunch och då fanns det ju lite o välja på. Eller ja, för min del fanns det bara en sak o välja på bland alternativen och det var pasta med köttfärssås. Jag hurrar inte, men det var iallafall bättre än pizza,tacos eller någon äcklig gulashsoppa som såg blaskig ut. Man kan nog säga att jag levde på frukt, köttfärs och pasta de två dagarna jag var där. Jag lyckades inte käka för mycket eller för lite, så maten har gått BRA.
Och sen som jag har börjat märka går det mycket bättre med tankarna när man är borta med kompisar, så jag trotsade mina tankar och åt ett bröd som var förbjudet. Ett bröd som restaurangen verkade ha bakat, som jag inte visste vad de innehöll, varken kalorier eller ingredienser. Det ända jag vet var att det smakade fullkorn eller råg.
Och om jag ska vara riktigt ärlig så var det de godaste bröd jag ätit under dom här åren jag har förbjudit mig själv det. Det kändes mycket mer tillåtet eftersom jag också hade rört på mig så mycket i backen, slalom ger mycket förbränning. Man känner verkligen hur det ekar i magen om man inte käkar då. Så jag och mina tankar blev kvitt. Jag fick bröd jag ville ha och mina tankar fick förbränningen ^^
Allting handlade ju inte bara om mat utan det var så jäkla häftigt i Sälen. Har aldrig varit där förut eftersom jag precis har lärt mig slalom, men vilken upplevelse. Jag vågade inte på att åka i någon svarbacke, men jag körde i en röd off-pist. Annars åkte jag bara i de röda och färgerna neråt. Jag hade kul och jag umgicks med folk jag aldrig annars skulle umgås med, som till exempel i pararellklasserna :O


Nu har det gått några dagar med att inte dricka någon n-dryck alls. Jag känner att min kropp reagerar på det.
Idag till exempel, mina händer är svinkalla och blåa och jag fryser lite grann. Kände mig till och med lite yr. Är fortfarande lite småarg på behandlarna, dom la ju inte till något på mitt matschema. OKej, visst har det inte gjort något för jag har kommit upp i samma kaloriantal som förut (med lite ansträngningar) men jag är fortfarande hungrig om jag till exempel äter 2000 kalorier en dag.  Min kropp borde vara nöjd, jag kan ju inte käka HUR mycket som helst, jag går ju fortfarande upp i vikt -.-

Imorgon är det ätstörningsenheten igen. Jag hoppas verkligen att jag inte har gått upp i vikt. Det är bara att hålla tummarna .

Kommentarer
Postat av: stars in heaven

Vad roligt att läsa att du hade det kul i Sälen. Och att du kunde skjuta bort tankarna lite.

Bara det där med att ta ett nytt "förbjudet" bröd var verkligen strongt av dig! Bra jobbat gumman.



Hur gick det på äsenheten idag?

Kram<3

2009-03-03 @ 17:21:09
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: Emelia

Åh, låter härligt.



Visst kände du dig stolt när du tog de "förbjudna" brödet, och allt blev lite lättare :)

Kämpa på, så gör jag också det.

Kram

ps, klippningen blev bra!

2009-03-05 @ 12:22:06
URL: http://thethinginme.blogg.se/mylonleywords/
Postat av: stars in heaven

Sv: Du är mycket stark Cornelia. Och att skolan blivit någonting som känns tryggt för dig är ju jätte bra. För jag minns dina blogginlägg på UM om hur jobbigt du tyckte det var med skolan förut.

Så tummen upp för dig! :)



Kram

2009-03-06 @ 10:36:21
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag vet det. Men ibland blir det sådär. Jag bara hamnar i den där svackan och kan inte ta mig ur den. Hur mycket jag än resonerar och lyssnar på mitt sunda förnuft så verkar det så svårt, så omöjligt. Men jag har börjat äta mer igen. Jag ska försöka äta så normalt som möjligt igen. Tack för att du är så söt och bryr dig. Det blir jag jätteglad för!

Vad duktigt du har varit förresten. Du gör framsteg hela tiden och du verkar bara må bättre och bättre. Hoppas du fortsätter så (men det gör du förstås)!

Massa kramar <3

2009-03-06 @ 18:36:58
Postat av: Rebecca

Kämpa på, din kropp kanske behöver mer än 200 kcal och om du rör på dig mycket behövs det absolut! Föööörsök att lyssna på kroppen, jag vet att dte är svårt, tro mig, men de det ett försök <3

2009-03-06 @ 21:09:47
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/
Postat av: Helena

Går du på enheten i Örebro? Jag gör det, på öppenvård.

2009-03-06 @ 22:15:41
Postat av: Cornelia

Svar till Helena: Jag med, jag går också på ätstörningsenheten i Örebro ^^

2009-03-08 @ 20:02:42
URL: http://vanillashake.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Svar till Helena: Ja, jag går också på ätstörningsenheten i Örebro ^^

2009-03-08 @ 20:03:02
URL: http://vanillashake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0