Stay´n Alive

Idag har jag varit glad ända sen vid lunch!
Hela den här veckan har varit stressig och jag har mått i princip lika dåligt som förra veckan då jag skrev om alla mina tyngder.
Innan lunch vad jag rätt nervös och lite orolig. Det är nämligen så att jag har gjort en koregrafi (dans) till en låt som vi ska dansa till på konserten. Egentligen fick jag ju inte vara med på dansen för min danslärare, eftersom jag åkte till Sälen och missade en lektion. Men jag hade tur för en annan tjej hoppade av på låten Stay´n Alive och jag fick ta hennes plats. Och det var så att jag hade lovat tillsammans med en annan kompisar att göra koregrafin till den låten.
 Men den kompisen jag skulle ha gjort den med var inte angagerad och verkade inte så intresserad över att göra den med mig -.-, hon var också sjuk.
Fast det var det bästa som kunde ha hänt.
Jag visade upp dansen jag gjort själv för hela min dans grupp och ingen hade sett den förut.
Jag visste inte vad folk skulle tycka och tänka om dansen. Sen hade jag väl inte så mycket val heller att inte visa upp den men ändå. 
Jag dansade och det var det bästa som hänt mig under flera veckor. För alla berömde mig och visade sin uppskattning över koregrafin. Jag blev så jävla glad och jag fick en stor kram av min danslärare. Så jag kände mig nöjd när jag lämnade danssalen! Har inte varit så glad på länge över alla posivia kommentarer jag fick. Ä N T L I G E N kände jag mig uppskattad. Det nog över ett år sedan jag kände mig riktigt uppskattad som idag. Shit vad bra det kändes i mig efter det!

Som sagt så har veckan annars varit pain in the ass. För det mesta.
4 prov varav 3 nationella. Får hoppas att det gick bra på dom. Min nervositet över proven börjar minska rätt kraftigt, det har till och med varit kul. Speciellt på engelska muntliga.

Och natten till tisdag kommer mamma hem från Thailand och det ska bli skönt o ha henne hemma igen. Har haft min moster hemma hos oss och ibland min morbror, det har inte varit kul för jag irriterar mig lite på min moster. Hon pratar med oss som om vi vore små XD Jag vet inte om hon är så barnslig men det är irriterande :P

Nej nu ska jag sätta mig till ro framför TV:n och kolla på lets´dance.

Kommentarer
Postat av: Louise

Kul med dansen hörrudu :) visste inte att du var så bra på att dansa :O



Åh, jag ska också kolla på let's dance nu, vem håller du på då?



Kram <3

2009-03-27 @ 20:06:47
URL: http://ettfrisktliv.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Gud vad kul med dansen!! :)



Tyckte du att rätt par vann Let's Dance?



Kram

2009-03-28 @ 22:41:04
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: Louise

Aaa tack, det är rätt skönt också :)



Jo jag vet det, det är ju det logiska men ändå tar det emot. För det är inte så lätt att bara "ge sig ut" sådär när man inte är van. Jag har faktiskt inte varit med en kompis på mer än ett halvår, så man kan säga att jag känner mig rätt osäker på den fronten :/

2009-03-29 @ 17:39:14
URL: http://ettfrisktliv.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag resonerade nog likadant som du :D Trots att Leila kanske dansade bättre var det mer imponerande att se Magnus dansa och han var så rolig och snäll!



Fast det är ju precis det det handlar om - jag tror inte på mig själv. Jag tror inte att det finns någon som skulle VILJA vara med mig om de fick välja. Varför skulle jag vara en bra kompis om ingen har försökt kontakata mig på många månader? Du behöver inte svara på det, men det är så jag tänker (och jag vet att jag borde försöka tänka på ett annat sätt, men det är inte lätt...)



Jag försöker få tid till att svara på ditt mejl, men det verkar inte funka just nu :/ Hoppas det är okej att det dröjer lite till för jag vill ju skriva ett ordentligt svar ;) <3

2009-03-30 @ 21:40:16
URL: http://ettfrisktliv.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

SV: Hehe okej. Här var det släckt lite här och var... Men inte överallt!



Kramis

2009-03-31 @ 12:55:36
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: Maj

Gud så roligt för dig!!!! :) du verka vara väldigt duktig!! KRAM

2009-03-31 @ 16:42:37
URL: http://majjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0